Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

klubiečių pasakojimai apie kelionės, foto, video
Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.11, 8:36 pm

Sveiki, dalinuosi rugpjūčio kelionės įspūdžiais. Straipsnis per kartu važiavusį kolegą su Niva, nes apie save rašyt nei šis, nei tas :)

http://jurbarkosviesa.lt/Naujienos/Aktu ... nuotraukos

Į egzotiškąją Rumuniją – su „Niva“

Beveik pusšešto tūkstančio kilometrų 2002 m. pagaminta „Lada Niva“ per dvi savaites šią vasarą įveikė į Rumuniją su dviem bendraminčių ekipažais susiruošęs Kauno regiono aplinkos apsaugos departamento Jurbarko agentūros vedėjas Andrius Šašys. Į kelionę vyras leidosi nepaisydamas skeptikų erzinimų, kad rusiškas technikos kūrinys iššūkio neatlaikys, ir neapsiriko – automobiliui remonto neprireikė.

„Apsisprendžiau, kai vienas pažįstamas pasiūlė keliauti. Rumunija seniai domino, pirmiausia todėl, kad iš ten kilęs dabar Vokietijoje gyvenantis draugas, be to, norėjau pamatyti kalnus, istorinius Rumunijos miestus, pabūti prie Juodosios jūros“, – pasakojo A. Šašys.
Pasiekti Rumuniją keliautojams prireikė trijų dienų – teko nakvoti Lenkijoje ir Vengrijoje. Į priekį judėjo negreitai, nes važiavo ne pagrindiniais keliais ir beveik visą dieną praleido apžiūrinėdami UNESCO saugomus Krokuvos Vavelio rūmus bei Veličkos druskų kasyklas.

Apgavo prie sienos

Pažintis su Rumunija prasidėjo pagal visus iki tol girdėtus stereotipus – visi trys ekipažai buvo apgauti mokėdami kelių mokestį, viską stebint uniformuotam pareigūnui.
„Sustojome prie posto, kuriame buvo policininkas ir kelių mokestį priimanti moteris. Ji paaiškino, kad už penkias dienas reikia sumokėti penkis eurus, o už dešimt dienų – dešimt eurų. Pasirodė keista, kad nėra skirtumo, ar mokestį mokėti dukart po penkis eurus, ar iškart dešimčiai dienų. Sumokėjome po penkis eurus. Tačiau čekiuose buvo įrašyta – trys eurai. Pasijuokėme ir dėl tokios sumos nesiginčijome“, – prisiminė A. Šašys.
Tai buvo pirmas, bet toli gražu ne paskutinis rumunų bandymas pasipinigauti iš turistų. Tačiau kontrastų nestokojančios šalies grožis ir draugiški žmonės privertė greitai užmiršti nemalonias emocijas.
Kirtę sieną keliautojai pirmiausia pasuko į šiaurę – vieną skurdžiausių, bet įspūdingą medinę architektūrą turintį regioną. Visiems trims ekipažams itin patiko Maramures krašto medinės bažnyčios ir vienuolynai bei gyvenamieji namai su didžiuliais vartais.
„Žmonės ten bendrauja. Beveik prie kiekvieno namo pastatyti raižiniais puošti vartai, kurie kartu yra ir pavėsinė su suoliukais. Žmonės sėdi ir bendrauja. Per regioną teko važiuoti ir sekmadienį, kai vyko pamaldos. Buvo neįprasta matyti tiek daug pasipuošusių žmonių, kurie po mišių neskubėjo namo, o sėdėjo ant suoliukų, stovėjo tarpuvartėse ir kalbėjo“, – pasakojo A. Šašys.
Miesteliuose teko matyti atviros kanalizacijos griovius šalia gatvių, keliu laisvai žingsniuojančias karvių, avių bandas, palapinėse prie upių įsikūrusius ar arklių traukiamais vežimais keliaujančius čigonų taborus.
„Dar prieš kelionę buvome nusprendę nakvoti palapinėse. Vietas rinkomės nuošalesnes, todėl rytais mus pažadindavo nebent piemuo su avių banda, jokių problemų ar vagysčių nepasitaikė“, – sakė pašnekovas.

Įspūdingi keliai

Iš Rumunijos šiaurės keliautojai patraukė į centrinę šalies dalį – legendinę Transilvaniją – grafo Drakulos gimtinę. Tačiau turistų traukos centru paversta asmenybė ir Brano pilis nebuvo ta vieta, į kurią važiavo keliautojai. Jie pasuko dviejų įspūdingiausių Rumunijos kelių link. Pirmiausia teko įveikti Transfagarašan iššūkį, o Transalpina kelią pasiliko grįžti. A. Šašys juokiasi, kad tai buvo klaida, nes Transalpina kelias pasirodė kur kas nykesnis, nei įspūdingais vaizdais pribloškę Transfagarašan vingiai ir panoramos.

Pastatė kariams

Transfagarašan yra aukščiausias ir vienas populiariausių kelių Rumunijoje tarp turistų. Šiuo metu tiek vietinių, tiek atvykėlių iš kitų šalių gausiai lankomas maršrutas turi gan kraupią praeitį. Kelias buvo nutiestas 1970–1974 m., kad palengvintų karių permetimą kalnuotoje šalies teritorijoje. Tuometinis Rumunijos diktatorius Nikolajė Čaušesku baiminosi Čekoslovakijos likimo, į kurią sovietų lyderiai malšindami sukilimą 1968 m. pasiuntė tankus ir kariuomenę.
Transfagarašan kelias tęsiasi maždaug 90 kilometrų aukščiausiomis Karpatų kalnų vietomis ir jungia Transilvanijos ir Valakijos regionus bei istorinius Sibiu ir Pitesti miestus.
Šiuo keliu galima pasiekti Balea ežerą, bei to paties pavadinimo krioklį, kuris krenta iš 68 metrų aukščio, o visas kalno šlaitais krentančių krioklių ilgis siekia 1234 metrus. Pačioje karo kelio viršūnėje esantis ežeras ne visada pasiekiamas dėl blogų oro sąlygų – kelias atviras tik šiltuoju metų laiku.
Kelio statybos pareikalavo daug finansinių išteklių bei žmonių aukų. Tiesiant Transfagarašan buvo panaudota per 6 mln. kilogramų sprogmenų. Oficialiais duomenimis, statybų metu žuvo 40 karių, neoficialiais – aukų galėjo būti dešimt kartų daugiau.
Šis kelias yra sulaukęs ir legendinės laidos apie automobilius „Top Gear“ dėmesio, kurios kolektyvas kelią išrinko vienu įspūdingiausių pasaulyje.
„Tai buvo antra vieta, kur mus apgavo. Sustojome pamatę įspūdingą krioklį ir prekeivius suvenyrais. Tada pamatėme ir keltuvą, kuris turistus užkelia ant kalno. Išsiaiškinome, kad paslauga kainuoja maždaug 20 litų žmogui, užkilome, o tada rumunai paaiškino, kad už nukėlimą vėl teks mokėti. Nesutikome, nusileidome tik mašinų vairuotojai ir ant kalno užvažiavę automobiliais susirinkome likusius“, – juokėsi A. Šašys.
Nesusipratimą greitai nustūmė kalnų grožis ir keliai. Vairuotojams ir kitiems ekipažų nariams teko stebėti, kad nebūtų pražiopsotas staigus posūkis ir neįvažiuota į duobes. Vienoje jų buvo sulankstytas „Nivos“ ratlankis, bet skardinį ratą nesunkiai pavyko ištiesinti.

Palapinės paplūdimyje

Kelionės lūžio tašku tapo Rumunijos pajūris. Tęsdami tradiciją kraštiečiai nusprendė įsikurti palapinėse. Kadangi Lietuvos pajūryje nakvynė prie jūros sunkiai įsivaizduojama, buvo nuspręsta ir Rumunijoje ieškoti kempingo.
Pajūrį ekipažai pasiekė ties Konstanca miestu – didžiausiu Rumunijos uostamiesčiu. Iš čia keliautojai pasuko Bulgarijos link, bandydami surasti vietą apsistoti. Tačiau šalis ir šį kartą nustebino keliautojus. Apie kempingą klausinėjami vietiniai kraipė galvas ir siūlė pvažiuoti prie jūros ir pasistatyti palapinę.
„Vietinių parodytu keliuku privažiavome prie jūros ir nustebome – paplūdimyje ir šalia jo stovėjo palapinės, virė gyvenimas. Rumunams paplūdimyje pastatyti transporto priemonę nieko nereiškia. Tokį leidimą iš šalia paplūdimio namelį pasistačiusių žvejų gavome ir mes. Nepaisant to automobilius palikome toliau“, – prisiminė A. Šašys.
Keliautojas tikina, kad pravertė lietuviško alkoholio butelis. Pavaišinti vietiniai ne tik mieliau bendravo, parodė gėlo vandens šaltinį, patarė, kada iš vietinių žvejų galima nusipirkti šviežios žuvies, papasakojo apie šalį.
„Rumunai pasirodė esą draugiški žmonės. Mielai bendravo, papasakojo, kaip gyvena, kokios problemos kankina. Mes jiems pasakojome, kaip keitėsi Lietuva įstojus į Europos Sąjungą, kartu pasijuokėme iš dalykų, kurie mus stebino Rumunijoje“, – sakė A. Šašys.
Lietuvius stebino tai, kad didžioji dalis rumunų negerbia savo šalies. Nors valstybines vėliavas vietiniai kelia vos ne ant kas trečio namo be jokios progos, numesti šiukšles bet kur – jiems įprasta. Krūvos atliekų riogso pakelėse, stovėjimo aikštelėse, miškuose ir kone visur, kur tik užsuka žmonės.

Pienas – aukso vertės

Nustebino ir maisto produktų kainos. Nors vaisiai, daržovės, kurie auga Rumunijoje, bei aviena – pigūs, kiti produktai – neįsivaizduojamai brangūs. Pieno pakelis Rumunijoje kainuoja septynis litus, o ledų porcija – tris ar keturis.
Tačiau kavinėse galima ir maloniai nustebti, nes avienos kepsnys kainuoja pigiau, nei lietuviams įprastas kiaulienos. Žinoma, jei restorane sugebama maistą tinkamai paruošti.
„Buvome sustoję viename restorane ir tie pietūs virto visišku nesusipratimu. Kolega pats to nesuprasdamas užsisakė sriubos iš jaučio papilvės, o likusieji gavo nevykusiai iškeptos vištienos. Pikčiausia buvo tai, kad pavažiavę vos kilometrą nuo restorano pamatėme daugybę tradicinį maistą gaminančių užeigų. Kvapai buvo pasakiški“, – juokėsi A. Šašys.

Aplankė draugo gimtinę

Iš pajūrio namų link patraukę keliautojai pravažiavo jau minėtą prieš Pirmąjį pasaulinį karą nutiestą Transalpina kelią ir pasuko link pasienyje esančio Arado miesto. Iš šio krašto kilęs A. Šašio bičiulis, kurio istorija, kaip ir daugumos tame regione gyvenusių vokiečių – nuo diktatoriaus N. Čaučesku režimo teko bėgti nelegaliai kertant Vengrijos sieną.
„Bėgdamas jis patyrė nemažai pavojų.Tačiau kito pasirinkimo nebuvo. Pamenu, yra pasakojęs, kad bėgliai nebuvo įsitikinę, ar jau kirto sieną, tik pamatę apšviestas miestelio gatves suprato, kad yra Vengrijoje. Rumunijoje, kurioje siautėjo diktatorius, nebūdavo elektros“, – prisiminė keliautojas.
Beveik pusšešto tūkstančio kilometrų per 12 dienų prasukęs A. Šašys tikina jau pradėjęs galvoti ir apie kitos vasaros kelionę. Tiesa, kryptis kol kas neaiški. Tačiau A. Šašys jau žino, ką kitais metais darys kitaip. Keliautojas planuoja automobilį patobulinti, tačiau atsisakyti mašinos ir iškeisti į modernesnę neplanuoja. Ištvermingoji „Niva“ keliones paverčia dar labiau egzotiškomis.


Daugiau nuotraukų - https://www.facebook.com/lukas.pileckas ... 304&type=3

Grįžtam į Subaru pasaulį - prasukom 5319 km, dujų sudeginau už 1400 Lt. Dujos prastokos, tik kas trečioj - ketvirtoj degalinėj, bet užteko :)

O kitiems metams - kiti planai :)

Vartotojo avataras
jaroslavas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 14360
Užsiregistravo: 2008.12.19, 4:46 pm
Auto: Forester II ir I ir Legacy I
Skype: jarnerka1
Mobilus: +47 47732451
Miestas: Oppland
Susisiekti:

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė jaroslavas » 2014.10.11, 9:27 pm

:valio2: dėkui, super
e-mail: jaroslavas@foresterclub.lt. +4747732451
Forester II ir I ir Legacy I

Vartotojo avataras
mankisss
Forumo dalyvis
Pranešimai: 670
Užsiregistravo: 2014.04.16, 8:31 pm
Auto: SUBARU FORESTER 2.0XT MT
Valstybinis numeris: HFT 036
Mobilus: +37062555786
Miestas: Kėdainiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė mankisss » 2014.10.12, 8:04 am

Vau, gražus geras pasakojimas įspūdžiai įsivaizduoju neįkainojami, reik dar pribręs tokiom ilgom ir tolimom kelionėm :) bet kirba viduj noras su Foriku kur pasiduot į tolimą kelionę... :) ačiū už nuostabų pasakojimą :)

Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.12, 9:47 am

mankisss rašė:Vau, gražus geras pasakojimas įspūdžiai įsivaizduoju neįkainojami, reik dar pribręs tokiom ilgom ir tolimom kelionėm :) bet kirba viduj noras su Foriku kur pasiduot į tolimą kelionę... :) ačiū už nuostabų pasakojimą :)
Mankisss, pribrendimo čia nereikia :) Viskas paprasta, gi ne į Sibirą ar Afriką. Iš esmės - sėdi ir važiuoji. Tik keletą vakarų verta pasėdėt prie interneto ir pasidomėti šalimi, lankomais objektais ir daugmaž susidaryti maršrutą.

Vartotojo avataras
mankisss
Forumo dalyvis
Pranešimai: 670
Užsiregistravo: 2014.04.16, 8:31 pm
Auto: SUBARU FORESTER 2.0XT MT
Valstybinis numeris: HFT 036
Mobilus: +37062555786
Miestas: Kėdainiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė mankisss » 2014.10.12, 12:16 pm

Orionas rašė:
mankisss rašė:Vau, gražus geras pasakojimas įspūdžiai įsivaizduoju neįkainojami, reik dar pribręs tokiom ilgom ir tolimom kelionėm :) bet kirba viduj noras su Foriku kur pasiduot į tolimą kelionę... :) ačiū už nuostabų pasakojimą :)
Mankisss, pribrendimo čia nereikia :) Viskas paprasta, gi ne į Sibirą ar Afriką. Iš esmės - sėdi ir važiuoji. Tik keletą vakarų verta pasėdėt prie interneto ir pasidomėti šalimi, lankomais objektais ir daugmaž susidaryti maršrutą.
Suprantu, bet jau atstumas ne iki latvijos čia, dar toks dalykas jei sugestum... šiemet aplankėm su žmona Kroatiją gražu begalo Plitvicon dar kart noriu, bet sakėm autobusu daugiau nekeliausim, bet sutikom ir lietuvių su mašinom minėjo kad per 23 val iš klaipėdos atvyko. Maršrutą pradėsiu nuo latvijos kurtis, nes taip neteko keliaut pačiam susikuriant jį. Tik po lietuvą taip važiuoji,, bet grižęs dar paglvoji kur perskaitęs, o galėjom ir ten ir ten dar užsukti, bet nežinojom tų vietų. Aišku nėr ką norėt visą vienu sykiu neapžiūrėsi :D

Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.12, 12:35 pm

Galimybė, kad sugesi - visada yra. Dėl to ir važiavom ne vienu ekipažu. Nors Ukrainą ir Balkanus esu viena mašina apvažiavęs. Aš Kasko apsidraudęs ir ten numatytas transportavimas sugedus už 1000 lt. Iki serviso padoraus - pakaks :) Be to, kai kartu važiuoja kolegos, yra ir kas patempia.

Dėl maršruto - patogiau man su sava auto. Laisviau, nepriklausomiau. Tik, kai važiuosi, protingai skaičiuok km. Geriau pamatyti mažiau, bet pasivaikščiot po kalnus, pagulėt prie jūros, nei visą laiką baranką sukiot...

Vartotojo avataras
Arvydas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 708
Užsiregistravo: 2012.04.16, 9:46 pm
Auto: parketinis TLC
Miestas: Vilnius

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Arvydas » 2014.10.12, 1:29 pm

visada su baltu pavydu skaitau apie kitų keliautojų keliones, šaunuoliai!
Toyota ir Afrikoj Toyota :)

Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.13, 10:22 am

Arvydas rašė:visada su baltu pavydu skaitau apie kitų keliautojų keliones, šaunuoliai!
Arvydai, galiu tik pasikartoti - reikia sėsti ir važiuoti. Daugumai kelionių nereikia nei baisaus pasiruošimo, nei ekspedicinių automobilių... Žinoma, su papimpinta auto smagiau, bet ir su standartu - viskas puikiausiai :) Kol Ukraina verda rusiškose nesąmonėse - galima į Rumuniją, į Slovakiją ir kitus artimus kalnus važiuot. Tikrai nėra brangu, jei miegi palapinėje ir nevalgai kabakuose :)

Vartotojo avataras
Arvydas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 708
Užsiregistravo: 2012.04.16, 9:46 pm
Auto: parketinis TLC
Miestas: Vilnius

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Arvydas » 2014.10.13, 10:53 am

Orionas rašė:
Arvydas rašė:visada su baltu pavydu skaitau apie kitų keliautojų keliones, šaunuoliai!
Arvydai, galiu tik pasikartoti - reikia sėsti ir važiuoti. Daugumai kelionių nereikia nei baisaus pasiruošimo, nei ekspedicinių automobilių... Žinoma, su papimpinta auto smagiau, bet ir su standartu - viskas puikiausiai :) Kol Ukraina verda rusiškose nesąmonėse - galima į Rumuniją, į Slovakiją ir kitus artimus kalnus važiuot. Tikrai nėra brangu, jei miegi palapinėje ir nevalgai kabakuose :)
Aš ir pats keliauju, kiek mano finansai leidžia, ir kitiems pavydžiu :DDD
p.s. buvau šiemet karpatuose su Merio organizuota kompanija, važiavau šturmanu, nes norėjau suprasti kokio lygio kelionė, offroadas ir panašiai. Tikrai galima važiuoti :D
Toyota ir Afrikoj Toyota :)

Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.13, 11:54 am

Čia gal kur Karpatų kordone važiavo? Planuoju, jei viskas ok ir aš sudalyvaut kitais metais

Vartotojo avataras
dainius212
Forumo dalyvis
Pranešimai: 697
Užsiregistravo: 2013.11.29, 12:18 am
Auto: JGC....
Skype: dainiusm12
Mobilus: +37060032932
Miestas: Kaunas

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė dainius212 » 2014.10.13, 11:20 pm

Laisvai galima lekti..... :)
Kaunas YRA Kaunas....

Orionas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 154
Užsiregistravo: 2011.12.20, 5:28 pm
Auto: Forester
Mobilus: +37062929198
Miestas: Vilnius, Jurbarkas, Anykščiai

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Orionas » 2014.10.16, 11:05 am

Beje, po kelionės gimė minčių dėl labiausiai kelionėms tinkamos mašinos. Panašu, kad tai turėtų būti papimpintas Legacy iki 1996 m su senos kartos dujine įranga arba senutėlis Toyota visureigis. Taip sakant - nulis elektronikos. Kurį laiką masčiau apie kuo modernesnę auto, bet tiek po svarstymų su kompanionais,tiek po Jono pamąstymų, matau, kad nieko geriau už klasiką nebus greičiausiai... Nes moderniom auto kai kurios šalyse aptarnavimo paprasčiausiai nerasta :)

Vartotojo avataras
Myndaugas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 863
Užsiregistravo: 2010.04.07, 1:17 pm
Auto: Subaru Impreza
Miestas: Vilnius

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė Myndaugas » 2014.10.16, 11:15 am

Orionas rašė:...tiek po Jonos pamąstymų...
Po jo pamastymu.. Net nuo Vilniaus iki Kauno isvaziaves nezinodavau ar pasieksiu tiksla..

Vartotojo avataras
jaroslavas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 14360
Užsiregistravo: 2008.12.19, 4:46 pm
Auto: Forester II ir I ir Legacy I
Skype: jarnerka1
Mobilus: +47 47732451
Miestas: Oppland
Susisiekti:

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė jaroslavas » 2014.10.16, 11:29 am

:DDD
e-mail: jaroslavas@foresterclub.lt. +4747732451
Forester II ir I ir Legacy I

Vartotojo avataras
dainius212
Forumo dalyvis
Pranešimai: 697
Užsiregistravo: 2013.11.29, 12:18 am
Auto: JGC....
Skype: dainiusm12
Mobilus: +37060032932
Miestas: Kaunas

Re: Rumunija su Foriu, Niva ir Pajero.

Standartinė dainius212 » 2014.10.16, 11:43 pm

Myndaugas rašė:
Orionas rašė:...tiek po Jonos pamąstymų...
Po jo pamastymu.. Net nuo Vilniaus iki Kauno isvaziaves nezinodavau ar pasieksiu tiksla..
Pamatytum kiek as i karpatus atsarginiu daliu veziausi ir parsiveziau...... `!``
Kaunas YRA Kaunas....

Skelbti atsakymą