Puslapis 12

Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-25, 7:35 am
jaroslavas
Geras straipsnis:

Pardavėjo suteikiama dviejų savaičių prekės garantija – tik formalumas, galintis suklaidinti prekę įsigijusius pirkėjus. Nors gamintojas ir turi teisę pats nustatyti garantinį laikotarpį, vartotojas dėl jam kilusių pirkinio gedimo pretenzijas gali reikšti dar dvejus metus. To nežinantys vartotojai gali išleisti dvigubai, nusprendę pirkinį pakeisti kitu, ilgesnį garantinį laikotarpį turinčiu daiktu.
Garantijos terminai – skirtingi
Į panašią situaciją DELFI atskleidė pakliuvusi Vilniuje gyvenanti Erika. Mergina pasakojo į parduotuvę užsukusi įsigyti naujų ausinių. „Taigi, ateinu į parduotuvę ir žiūriu: daug ausinių su mikrofonu ir „Tunex“ maži ausinių pakeliai. Kainų įvairovė nuo - 4,99 iki 14,99 litų. Pasiėmiau už 14,99”, - paaiškino pašnekovė. Nors šių kaina – ir nedidelė, mergina kasoje nusprendė pasiteirauti, ko galės tikėtis ausinėms sugedus. Kasininkei į klausimą atsakyti negalėjus, Erika už ausines susimokėjo ir kreipėsi į informaciją: „Ten man pasakė: „Tunex“ turi 2 savaičių garantiją su čekiu“.

Pirkėjai buvo pasakyta, kad garantinį terminą nustato gamintojas, todėl ji nusprendė išsirinkti kitas ausines - „Acme“, ant kurių pakuotės buvo nurodyta, kad garantija galios penkerius metus. Bandant įsigyti šias, pardavėja ją informavo, kad nepaisant užrašų garantija vis dėl to galios tik dvejus metus, nes prekė perkama ne firminėje parduotuvėje. Be to, vos prieš dešimt minučių nusipirktų ausinių ji, pasak pardavėjos, grąžinti taip pat negalinti, nes kokybiškos prekės atgal nepriimamos. Jas parduotuvės darbuotoja priėmė tik vėliau – iš pradžių atsisakiusi tai padaryti, o vėliau pasiūliusi šešių mėnesių garantiją.
Ausinių grąžinti nebuvo galima
Pasiteiravus apie susidariusią situaciją „Maxima“ atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės, paaiškėjo, kad parduotuvės darbuotojai iš tiesų klaidą padarė dukart: siūlydami tik dviejų savaičių garantiją „Tunex“ ausinėms, kai šių komercinė garantija siekė 6 mėnesius, ir nurodydami, kad garantija „Acme“ ausinėms sieks dvejus, o ne penkerius metus. Vis dėlto, vos prieš dešimt minučių įsigytų ausinių pardavėja iš tiesų galėjo ir nepriimti.
„Kokybiška buitinė technika nėra grąžinama be garantinio serviso išvados, kad ji nebuvo pažeista dėl kliento kaltes. Jeigu klientui vienaip ar kitaip ji pasirodo prekė nekokybiška, mes prekę siunčiame į autorizuotus garantinius servisus ir tik gavę išvadą, kad prekė tikrai nekokybiška, pakeičiame prekę arba grąžiname klientui sumokėtus pinigus“, - kalbėjo O. Malaškevičienė.
Tą patvirtino ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė. Jos priskiriamos prie tų prekių, kurių negalima grąžinti, jei jos yra kokybiškos ir tinkamos naudoti pagal paskirtį. „Į šį sąrašą patenka ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai ir priemonės, tad kokybiškos ir tinkamos naudoti ausinės negali būti grąžinamos pardavėjui“, - sakė specialistė.
Garantija dvejiems metams išlieka
O. Malaškevičienė taip pat patikino, kad prekybos centras pasielgė teisėtai, garantiją nustatydamas pats. Jos teigimu, ausinės „Tunex“ yra gaminamos jų užsakymų, todėl gamintojas pats gali nustatyti ir jų garantinį laikotarpį. Tiesa, pardavėja suklydo tvirtindama, kad kitoms ausinių garantinis laikotarpis sieks tik du metus. „Tunex“ prekės gaminamos pagal mūsų užsakymą, ausinėms suteikiamas 6 mėn. garantinis laikotarpis, „Acme“ prekėms garantinis laikotarpis parašytas ant pakuotės, tai yra gamintojo suteiktas garantinis laikotarpis. Šiuo atveju, išrašant garantinį taloną, darbuotojai galėjo suklysti, tokiu atveju patariame kreiptis į parduotuvės administracijos darbuotojus, kad klaida būtų kuo greičiau ištaisyta ir prekei būtų suteiktas tinkamas garantinis laikotarpis“, - sakė O. Malaškevičienė.
R. Pupienienė paaiškino, kad nors pardavėjas ir nurodo, jog garantinis terminas ausinėms – pusė metų, prekei sugedus pirkėja iš tiesų būtų galėjusi kreiptis į pardavėją joms sugedus. „ES ir nacionaliniai teisės aktai reglamentuoja, jog garantinį laikotarpį parduodamai prekei nustato pardavėjas. Tačiau tiek ES, tiek nacionalinėje teisėje yra reglamentuota, jog kai sutartyje nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trukumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trukumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas. - sakė ji. - Taigi, Civilinio kodekso nuostatos aiškiai reglamentuoja, jog jei egzistuoja įrodymai, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas, pardavėjas turi prisiimti atsakomybę dvejus metus nuo prekės perdavimo vartotojui dienos“.
Tai reiškia, kad gamintojo ar pardavėjo suteikta garantija tėra papildoma. „Komercinę garantiją suteikia gamintojas ar pardavėjas. Tuo tarpu teisinė garantija yra reglamentuota įstatymais. Vartotojams yra suteikiama 2 metų teisinė garantija. Gamintojo ar pardavėjo suteiktos komercinės garantijos terminas gali būti trumpesnis, toks pat ar ilgesnis, negu teisinės garantijos terminas. Jeigu komercinės garantijos terminas yra ilgesnis, tai vartotojo reikalavimai gali būti reiškiami per visą komercinės garantijos terminą ir pardavėjas už šiuos trūkumus yra atsakingas, jeigu neįrodo, kad trūkumai atsirado po daikto perdavimo pirkėjui dėl to, kad pirkėjas pažeidė daikto naudojimo ar saugojimo taisykles, arba dėl trečiųjų asmenų kaltės arba dėl nenugalimos jėgos, - skirtumus paaiškino O. Malašlkevičienė. - Komercinei garantijai pasibaigus, teisinė garantija galioja ir taikoma, tačiau įrodinėjimo pareiga pagal galiojančių įstatymų nuostatas iš pardavėjo pereina vartotojui“.
Tiesa, norint teirautis dėl prekės gedimo ar pakeitimo būtina kreiptis tik į tą pardavėją, iš kurio prekė buvo pirkta. „Parduodamoms prekėms garantinį terminą pardavėjas gali nustatyti ir ilgesnį nei dveji metai. Pagal nustatytą garantinį terminą reikalavimus susijusius su garantiniais įsipareigojimais vartotojai gali reikšti tik tos prekės pardavėjui, t. y. toje parduotuvėje, kurioje prekė buvo įsigyta“, - paaiškino ji.


DELFI Jums tiekia kokybišką nemokamą turinį. Jūs atsidėkotumėte mums, jei dalintumėtės šiuo tekstu siųsdami jo nuorodą, o ne kopijuodami tekstą. http://verslas.delfi.lt/manolitai/trump ... z27S8ziENX

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-25, 7:58 am
Remis7
norint teirautis dėl prekės gedimo ar pakeitimo būtina kreiptis tik į tą pardavėją, iš kurio prekė buvo pirkta
tarkim jei pardavėjas jau bankrutavęs... nieko negali padaryti :`(

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-26, 1:25 pm
Aivaras
Remis7 rašė:
norint teirautis dėl prekės gedimo ar pakeitimo būtina kreiptis tik į tą pardavėją, iš kurio prekė buvo pirkta
tarkim jei pardavėjas jau bankrutavęs... nieko negali padaryti :`(
Suprantu, kad tai galioja tuo atveju, kaip pardavėjas pats nustato prailgintą garantinį laikotarpį ir standartinis t.y. 'gamintojo' garantinis laikotarpis jau pasibaigęs.

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-26, 10:01 pm
eugenijus
pirk reikia prekes KOKYBISKAS ir garantija bus nch reikalinga. :smile:

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-26, 10:04 pm
hipy
eugenijus rašė:pirk reikia prekes KOKYBISKAS ir garantija bus nch reikalinga. :smile:
tai kad nch neber tu kokybisku prekiu... :smile:

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-27, 9:53 am
Stentor
yra, tik ne lietuvoj

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-28, 1:44 am
vicinas
ne tik lietuvoj yra nekokybisku prekiu.Va nesenai nusipirkau naujausia tom tom navigatoriu,tai sudas paskutinis,uz kosmine kaina.Atgal kai pasiuliau kad paimtu,tai atstovas pasiule kelis kart pigesni aparata,be jokios kompensacijos.Tai va ir vargstu dabar su juo :((

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-09-28, 10:58 pm
Arūnas
Stentor rašė:yra, tik ne lietuvoj
ojojooi parisdavelis, pamatė vieną parduotuve ir aplinkui daugiau nieko nemato.

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-10-02, 9:08 pm
SubaruLT
eugenijus rašė:pirk reikia prekes KOKYBISKAS ir garantija bus nch reikalinga. :smile:
Uz 49litus su akcija nusipirkau grasta, garantija 2 metam, nu firma jau tikrai nepaskutinis sudas, praejus nepilnai 2 metam as grezdamas su didele karuna, ja sudeginau, nu grinai pats kaltas buvau nes variau gerai uzpaudes ir be apsuku. Nu ir, garantinis dave nauja :D tik naujam garantijos nepratese, nu bet po siai dienai tebeveikia ;)

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-10-02, 9:30 pm
vicinas
suvalkietiskas apsukrumas, bet islindo pajuryje :DD

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-10-02, 11:00 pm
SubaruLT
nu kodel, nu nepaskutine diena. ;) o ir sudege netycia `!``

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-10-02, 11:08 pm
vicinas
bet siuo principu galima pabandyti ir daugiau technikos atsinaujint :DD

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2012-10-06, 11:05 pm
Meda.Forester
Naujasis rusas perka paveikslą:
– Ar jus garantuojate, kad tai – tikrai Rembrantas?
– Taip, žinoma. Garantija trejiems metams,– atsako pardavėjas.
:D

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2013-01-09, 11:37 am
Meda.Forester
turiu problemėlę su vienu medicininiu aparatu.Naudoju virš metų,garantija dar nesibaigus.Pirmas,kurį buvau nusipirkus,užsilenkė iš karto.Pardavėjas pakeitė kitu.Tasai paveikė pusė metų ir ėmė durniuot.Kol garantija tęsiasi,firma atvažiuoja,pakrapšto ir jis vėl kurį laiką veikia.Bet bendras vaizdas į perspektyvą-š...Noriu jį gražint ir atgaut pinigus.Paskaičiau VVTAT puslapį.Tai dabar ,kai vėl suges,aš neskambinsiu firmos technikui,o rašysiu raštą direktoriui.Gal dar kokių įrodymų reikia dėl gedimo?
Gal kam yra pasitaikius panaši situacija?

Re: Prekių garantijos

Parašytas: 2013-01-09, 1:03 pm
Arturas
Anksciau lygtai buvo toks dalykas, kad gali sugest 2 kartus daiktas garantiniu laikotarpiu ir tada gali jo atsisakyt reikalaujant grazint pinigus, bet kaip is tikro nezinau :???: Reiks ir pasidomet, nes tokia situacija jau pareina su samsungo kamera `!``