Saugos priemonės bekėlėje
Parašytas: 2015-03-25, 3:01 pm
Pribrendo tokia tema, kad nebūtų skaudžių įvykių, ar juos kiek įmanoma sumažinti.
Prašau visų pasidalinti bet kokia saugos įranga/priemonėmis, kurios gali pagelbėti bekelėje išvengti rimtų traumų ar skaudžių nelaimių.
Pradėsiu nuo patirties iš neseno įvykio:
1) jeigu iš anksto suplanavote kažkokį tikslų maršrutą, per kurį važiuosite - susižinokite šalia esančius kaimų pavadinimus, nes greitoji važiuoja pagal kaimų pavadinimus. Turėjome mes tikslias koordinates, kur įvykio vietoje stovėjome, jas du kart padiktavome, tačiau jos buvo nereikalingos, bendrojo pagalbos numerio darbuotoja tik išklausė ir ramino, bet jos nebuvo panaudotos, nes greitosios ekipažui nera kur isivest koordinačių (ir net nelabai supranta koordinates).
Taigi susižinom šalia esančius kaimus, bent apytiksliai, kad įvykus nelaimei galėtumėm kuo operatyviau iškviesti medikus ar kt.
2) Mūsų klubas jau visus išmokė, jog virvės turi būti geros, ne maksiminės, žemaičių virvės su užpintais galais lauko puikiai. Karabinus visi žinom, kad užtenka U formos storų ir jie laiko kuo puikiausiai. Jokios kitos virvės ir smulkūs/ploni karabinai bekelėje negali būti naudojami, nes esam matę, kaip lūžę karbinai išmuša žibintus ar palieka skyle bagažinės dangtyje. U formos karabinai linkę tik sulinkti (jei yra stori ~18-20mm).
3) Konstrukciniai (ar kaip kitaip pavadinti) elementai, tokie kaip tempimo kilpos, kabliai ir kt. nerekomenduojama, jog būtų virinami, nes tvirtumas dingsta.
4) Bandant ištraukti kitą automobilį ir smūgiuojant, automobilyje turėtų likti tik vairuotojai. Kiti asmenys turi atsitraukti reikiamu atstumu, patys įvertinę riziką (virvės ilgį, karabinų būklę ir t.t.). Geriausia būtų kur nors pasislėpti/prisidengti medžiais, sienom ar pan.
5) Smūgiuojant, ant virvės turi būti užmestas koks nors audeklas. Tai gesina virvės smūgi jai nutrūkus/karabinui lūžus/kabliui lūžus.
6) Kapoto atidarymas gelbsti nuo virvės, karabino ar kitų daiktų įskriejimo į saloną.
Mieli klubo nariai, norėčiau, jog be pašaipų ir išsidirbinėjimų atsirstų ir saugos priemonių tradicija, tad tęskite sąrašą, pildykite, meskite nuorodas su video ir mokykimės iš kitų klaidų. Pirmame poste bus sukonspektuota mūsų diskusija su pagrindiniais saugos elementais.
Prašau visų pasidalinti bet kokia saugos įranga/priemonėmis, kurios gali pagelbėti bekelėje išvengti rimtų traumų ar skaudžių nelaimių.
Pradėsiu nuo patirties iš neseno įvykio:
1) jeigu iš anksto suplanavote kažkokį tikslų maršrutą, per kurį važiuosite - susižinokite šalia esančius kaimų pavadinimus, nes greitoji važiuoja pagal kaimų pavadinimus. Turėjome mes tikslias koordinates, kur įvykio vietoje stovėjome, jas du kart padiktavome, tačiau jos buvo nereikalingos, bendrojo pagalbos numerio darbuotoja tik išklausė ir ramino, bet jos nebuvo panaudotos, nes greitosios ekipažui nera kur isivest koordinačių (ir net nelabai supranta koordinates).
Taigi susižinom šalia esančius kaimus, bent apytiksliai, kad įvykus nelaimei galėtumėm kuo operatyviau iškviesti medikus ar kt.
2) Mūsų klubas jau visus išmokė, jog virvės turi būti geros, ne maksiminės, žemaičių virvės su užpintais galais lauko puikiai. Karabinus visi žinom, kad užtenka U formos storų ir jie laiko kuo puikiausiai. Jokios kitos virvės ir smulkūs/ploni karabinai bekelėje negali būti naudojami, nes esam matę, kaip lūžę karbinai išmuša žibintus ar palieka skyle bagažinės dangtyje. U formos karabinai linkę tik sulinkti (jei yra stori ~18-20mm).
3) Konstrukciniai (ar kaip kitaip pavadinti) elementai, tokie kaip tempimo kilpos, kabliai ir kt. nerekomenduojama, jog būtų virinami, nes tvirtumas dingsta.
4) Bandant ištraukti kitą automobilį ir smūgiuojant, automobilyje turėtų likti tik vairuotojai. Kiti asmenys turi atsitraukti reikiamu atstumu, patys įvertinę riziką (virvės ilgį, karabinų būklę ir t.t.). Geriausia būtų kur nors pasislėpti/prisidengti medžiais, sienom ar pan.
5) Smūgiuojant, ant virvės turi būti užmestas koks nors audeklas. Tai gesina virvės smūgi jai nutrūkus/karabinui lūžus/kabliui lūžus.
6) Kapoto atidarymas gelbsti nuo virvės, karabino ar kitų daiktų įskriejimo į saloną.
Mieli klubo nariai, norėčiau, jog be pašaipų ir išsidirbinėjimų atsirstų ir saugos priemonių tradicija, tad tęskite sąrašą, pildykite, meskite nuorodas su video ir mokykimės iš kitų klaidų. Pirmame poste bus sukonspektuota mūsų diskusija su pagrindiniais saugos elementais.