Naudotos mašinos pirkimas

naujienos, spauda, straipsniai, atsiliepimai, informacija

Moderatorius: tomazas555

Vartotojo avataras
Notorious
Forumo dalyvis
Pranešimai: 2912
Užsiregistravo: 2009.12.30, 12:40 am
Auto: Legacy 05'
Valstybinis numeris: netelpa
Skype: agamicox
Mobilus: 353852487825
Miestas: Dublin, Ireland

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė Notorious » 2011.01.11, 12:01 am

Gerai, tada mano klausimas nr1 kurioje skiltyje forumo turėtų tai būt? (hipy minėtas FAQ/DUK)

Kaip skirstyt temas? Pagal mašinos sritį? Reik kad po to nebūtų sunku rast kažką. Per bendrai - bus per daug. Per smulkiai - bus LABAI daug temų (ką mes jau turime šiame forume).

Kaip jums toks variantas kaip tai gali atrodyt pagal ISDC.ie forumą: http://isdc.ie/discussion/index.php?board=66.0" onclick="window.open(this.href);return false; - čia grynai: "Kaip/ką/kokį padaryti/pirkti?"

Bet kol kas nešokinėkim. Kur talpinam šią temą? - naudotos mašinos pirkimas.
Subaru Legacy 2.0 GL MT (2005) - patinka!
Subaru Forester 2.0 GL AT (1998) - pasiilgsiu iki naujo Foresterio

Vartotojo avataras
hipy
Forumo dalyvis
Pranešimai: 3612
Užsiregistravo: 2009.01.06, 2:31 pm
Auto: Subaru Forester Boxer Diesel
Miestas: Vilnius

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė hipy » 2011.01.11, 12:23 am

daryciau atskira tema garaze, prie technines konsultacijos ir kelis temos pirmus postus paskirciau atskiroms pagal tikrinamus mazgus (buvau pavardines) sritims, o visus sekancius diskusiju postus, suradus viena tiesa, trinciau po kazkurio laiko, taip ir tema neissiples per 100 psl ir nukrypimai i OT'inimus neskaudes...

Vartotojo avataras
Notorious
Forumo dalyvis
Pranešimai: 2912
Užsiregistravo: 2009.12.30, 12:40 am
Auto: Legacy 05'
Valstybinis numeris: netelpa
Skype: agamicox
Mobilus: 353852487825
Miestas: Dublin, Ireland

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė Notorious » 2011.01.11, 12:33 am

Klausimas:
Ar galima būtų, ir ar to reikia (jei ne, tai kaip siūlot tai padaryt), sukurti atskirą "poForumį" skiltyje Techninė konsultacija?
Tokio tipo kaip temoje: "Tiuningas+papildoma įranga" yra "Forester-tuning.lt"

Pavadintume ją DUK/FAQ ir pvz pirmą (kaip pvz) temą padaryčiau: Prapūstos tarpinės požymiai

Radau angliškus kelis straipsnius šia tema. Išversčiau, patalpinčiau.
O toliau, kaip jau hipy sako:
Aš užduodu, jus diskutuojate, po to atrenkam/-u tinkamus postus - dedu juos į pirmą postą. Arba gražiai, pagal įdomumą imu ir verčiu kitokius, angliškuose forumuose esančius postus/temas su pasikartojančiais klausimais.

Ar visgi Jūs norėtumėte matyt tokio tipo temas kaip ale susijusias su mašinos apžiūra bendrai vienoje temoje: naudotos mašinos pirkimas.
Žodžiu, laukiu daugiau nuomonių. Šnd nieko dar nedarysiu...
Subaru Legacy 2.0 GL MT (2005) - patinka!
Subaru Forester 2.0 GL AT (1998) - pasiilgsiu iki naujo Foresterio

Vartotojo avataras
vicinas
Valdyba
Pranešimai: 16392
Užsiregistravo: 2008.12.19, 1:05 pm
Auto: Forester 2.5 XT
Valstybinis numeris: FAF 134
Skype: vicinas4
Mobilus: +37065638071
Miestas: Kazlų Rūda

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vicinas » 2011.01.11, 1:13 am

kaip versija,galetu atrodyti mazdaug taip:
potemes pav.forester pirkimas(turima mintyje jau pagyvenusio)
toliau,pagrindiniai dalykai,i ka reiketu atkreipti demesi ir kaip patikrinti
1.bendras stovis,rudys,sulankstymai stiklu ivertinimas sujungimuose su kebulu ir t.t.
2.vaziuokles stovis,ziureti te,ten ir kitur...
3.variklio stovis ir darbas,ziurete i bagazine i bordacioka ir dar bile kur...
4.transmisijos ivertinimas vaziuojant,atkreipti demesi i ta,ana ir bile ka...
5.elektros instaliacija,dazniausi gedimai tokie ir anokie...
sekanti poteme,subaru legacy pirkimas
na ir toliau analogiskai pagal poreiki.
manau butu pakankamai aisku ir neuzimtu daug vietos :?
Greitis dar niekad nieko nenužudė.Žudo staigus sustojimas.
elektroninis paštas - pvicinas@gmail.com

Vartotojo avataras
vidmukas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 4793
Užsiregistravo: 2009.07.13, 3:51 pm
Auto: outlander' 07
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vidmukas » 2011.01.11, 9:24 pm

kai mes ieškojom mašinos, tai buvo daug visokios info ka žiūrėt ir ką tikrint.
vat ga kas padės iš tos viso sukaupto turto. bet čia neskirta tik subarikui. čia skirta bendram supratimui

Dėvėto automobilio pirkimas
Automobilio pirkimas – į ką atkreipti dėmesį? Visi esame susidūrę su devėto automobilio pirkimo ir pardavimo niuansais. Neveltui yra sakoma kad automobilio sąvininkas džiaugiasi du kartus, vieną pirkdamas, kitą parduodamas automobilį.
Tam, kad nereikėtų labai pergyventi ir nerimauti ieškant gerų meistrų ir sprendžiant daugelį problemų, norėtume pasidalinti su žemiau pateikta informacija kurią radome viename iš auto klubų forumų, informacija ir punktai į ką derėtų atkreipti dėmesį perkant automobilį.
Automobilio Kėbulas ir išorė:
1. Ar parūdijusios arkos (prarūdijusios arkos)?
2. Ar parūdiję slensčiai (prarūdiję slenksčiai)?
3. Ar kitur yra matoma rūdžių židinių (dažų pakėlimų)?
4. Ar nėra stambesniu pabraižymų arba įlenkimų?
5. Ar lygus tarpai tarp durų ir sparnų?
6. Ar lygus tarpai tarp bagažinės dangčio ir sparnų, galo, lempų ir galinio bamperio?
7. Ar lygus tarpai tarp ratų ir sparnų?
8. Ar lygus tarpai tarp kapoto, pr. bamperio, sparnų ir lempų?
9. Ar durelių langų stiklai idealiai priglunda prie kėbulo?
10. Ar visi langai pagaminti tais pačiais metais (ta pati mėnesį)?
11. Ar visas automobilis lygiai tos pačios spalvos? Ar nesiskiria nei vienos dalies atspalvis?
12. Ar ant automobilio kėbulo nėra matomų/juntamų groblėtumų?
13. Ar rankomis paspaudus automobilį link žemės ties ratu ir atleidus automobilis grįžta į savo poziciją, ar spyruokliuoja?
14. Ar dega visos automobilio lempos (pažibinčiai, trumpos, ilgos, priešrūkinės, posūkiai, atbulinės eigos)?
15. Ar sureguliuotas/vienodas automobilio lempų švietimo aukštis?
16. Ar nesiskiria lempų stiklo reflektoriaus spalva?
17. Ar priekinės lempos nerasoja?
18. Ar galinėse lempose nėra susikaupusio vandens?
Automobilio Salonas
1. Ar nesuplyšusios sėdynės?
2. Ar veikia sėdynių reguliavimas?
3. Ar nenutrintos iki mirties, nesuplyšusios salono apdailos?
4. Kaip stipriai sutrintas vairas?
5. Ar pilnai darinėjasi langai/liukas?
6. Ar veikia veidrodėlių reguliavimas?
7. Ar nedega įspėjimo lemputės spidometre?
8. Ar veikia visos pečiuko putimo padėtys (greitis/oro nukreipimas)?
9. Ar pečiukas šildo?
10. Ar veikia valytuvai/lango plovimas (priekyje ir gale)?
11. Ar nešlapia po vairuotojo bei keleivio kojom?
12. Ar salone nėra įrengta papildomų (negamyklinių) neaiškios paskirties mygtukų?
13. Ar veikia automobilio garso signalas?
Automobilio greičių dėžė:
1. Ar lengvai junginėjasi bėgiai? Ar neišmetinėja bėgių?
2. Kurioje vietoje atsileidžia sankaba (pradžioje/pabaigoje)?
3. Ar nesigirdi jokių pašalinių garsų iš greičių dėžės?
Automobilio išmetimo sistema – duslintuvas
1. Ar neprarūdijęs (nepramuštas) duslintuvas?
2. Ar didelis dūmingumas automobiliui padirbus 10min?
3. Kokios spalvos dūmai?
Aušinimo sistema – radiatorius:
1. Ar tolygiai šyla visas radiatorius?
2. Ar įsijungia radiatoriaus ventiliatorius varikliui pasiekus darbinę temperatūrą?
3. Ar iš radiatoriaus nelaša užkaitinus variklį ir jį išjungus?
4. Ar netrūksta skysčio aušinimo sistemoje?
5. Ar skystis aušinimo sistemoje švarus, nesimato priemaišų?
Važiavimas automobiliu
1. Ar važiuojant paleidus vairą lygiam kelyje netraukia į kurią nors pusę?
2. Ar staigiai pastabdžius suveikia ABS?
3. Ar važiuojant lengvai pastabdžius ir atleidus vairą lygiam kelyje netraukia į kurią nors pusę?
4. Ar niekas nebarška (priekyje/gale)?
5. Ar veikia rankinis stabdis, bei jį užtraukus statesnėje nuokalnėje nesijaučia kad vienas ratas stabdo labiau?
6. Ar tolygiai spaudžiant akseleratoriaus pedalą automobilis tolygiai greitėja ir netrukčioja)?
7. Ar lengvai sukinėjasi vairas?
8. Ar vairas nedreba automobiliui važiuojant lygiu keliu (mažu, vidutiniu ir dideliu greičiu)?
9. Ar vairas nedreba/nesijaučia kalimo automobilį stabdant?
10. Ar susukus vairą iki galo sukantis ratu nesigirdi granatų traškėjimo ar papildomų neaiškių garsų (tiek į vieną, tiek į kitą pusę)
Automobilio variklis:
1. Ar dirba visi cilindrai?
2. Ar dirba lygiai, ar nešokinėja apsukos?
3. Ar nesigirdi papildomų garsų (metalo trynimosi ar ko panašaus)?
4. Kokia rida rodo spidometras? (jeigu servizo knygelė pildyta, auto kokiu 96 metu, 2001 m. rida buvo 200 tūkst. Tai be abejo bus neįtikėtina, jei dabar spidometras rodys 250 tūkst.
5. Jeigu pakankamai tamsu, ar nesimato kibirkščių nuo žvakių laidų?
6. Kokia variklio kompresija?
7. Kokios spalvos tepalas?
8. Ar ant tepalo dangtelio nesimato neaiškių nuosėdų, gumulėlių, sukietėjusios medžiagos?
9. Ar tepalo lygis automobilyje normalus?
10. Ar variklis labai apsitepalaves, kuriose pagrinde vietose?
Automobilio ratai:
1. Ar stipriai nubrozdinti lengvo lydinio ratlankiai?
2. Ar nėra ratlankio įlenkimų?
3. Ar visos padangos lygiai nudilę?
4. Ar nėra padangų plyšimo požymių?
5. Ar nėra gumbų ant padangų?
Verta žinoti:
1. Pakabos tikrinimas autoservise;
2. Cilindrų laidumo/variklio kompresijos tikrinimas autoservise;
3. Automobilio geometrijos tikrinimas autoservise;
4. Jeigu automobilis ne naudotas Lietuvoje, kada kirto Lietuvos sieną? (dažniausia geros mašinos turguje ilgai nestovi);
5. Jeigu yra automobilio serviso knygelė, ar ji pildyta (ten galima rasti vertingos info).
Išvados ir rekomendacijos
Internete yra daug medžiagos apie naudoto automobilio pirkimą, tad viršuje pateikėme ilgą sąrašą į kurį reikėtų atkreipti dėmesį perkant naudota automobilį. Žinoma tokio ilgo sąrašo joks automobilio pirkėjas netoleruos, tad patartume išsirinkti keletą esminių aspektų iš kiekvieno sąrašo ir jais remiantis rinktis savo norimą automobilį.
Jei vis tik aukščiau pateiktos informacijos nepakako, žemiau pridedame keletą video anglų kalba apie tai į ką labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį perkant automobilį.
Jei nusipirkote automobilį ir norite patikrinti jo techninę būklę – kreipkitės į mus, apžiūrėsime automobilį, patarsime į ką atkreipti dėmesį, protingai patarsime kokį remontą atlikti skubos tvarka ir koks gali palaukti, patarsime nuo padangų išmierų iki visapusiško automobilio remonto. Pakabos patikrinimas ir patarimai – nemokami!

Vartotojo avataras
vidmukas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 4793
Užsiregistravo: 2009.07.13, 3:51 pm
Auto: outlander' 07
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vidmukas » 2011.01.11, 9:28 pm

PATARIMAI PERKANT AUTOMOBILĮ

1. Imkis amortizatorių. keletą kartų iš peties paspausk virš kiekvieno rato ir paleisk. Amortizatorius: akimirksniu sustojo - puiku. Supasi toliau - "batai"
2. Atidaryk variklio dangtį. Variklis blizga kaip naujas? Būk budrus - gali nepastebėti trūkumų (sakykim, ištekėjusių tepalų). Sėsk į mašina ir pavažiuok apie 30 km. Išaiškės visi trūkumai.
3. Jei vairas gerokai "apšepęs", nors spidometras rodo 100 tūkst. km, neabejok, kad tave nori apgauti. Sankabos pedalas nusitrynęs? Gali būti, kad mašina nuriedėjusi 500 tūkst. km.
4. Eime prie bagažinės. Ar joje yra atsarginis ratas, raktas ratams nuimti, keltuvas? Yra dar ir avarinis ženklas, pompa, raktų rinkinys, vaistinėlė... Tau tikrai pasisekė. Jei jų nėra, reikalauk, kad atneštų.
5. Ar sutampa identifikavimo numeris (VIN kodas) pase ir ant aliumininės plokštelės? Jei neaiškus ar blogai pritvirtintas, mašina bus vogta.
6. Automobilis, kuri turguje matote vokiškais tranzitiniais numeriais, – kokybiškas. Kodėl? Nuo Vokietijos iki turgaus jis atvažiavo sava eiga. Toki kelia gali įveikti tik patikima masina.
Paveikslėlis

PATARIMAS PERKANTIEMS BRANGŲ AUTOMOBILĮ

Automobili išsirinkai ir pats patikrinai? Tačiau jei tai tikrai brangus pirkinys, nerizikuok – parodyk ji meistrui. Galutinis žodis “pirkti ar nepirkti” turi buti jo.
Ką būtinai reikia pakeisti:
1. tepalą ir visus (tepalo, oro ir degalų) filtrus;
2. dantytąjį variklio diržą;
3. nupirk nauja akumuliatorių, nes pardavėjas dažniausiai įkiša nudususi;
4. jei automobilis nepigus ir priklauso “vagiamu” kategorijai, reikės ir signalizacijos.

1 žingsnis. Apžiūrėkite išorę
Šį kartą pirksime “ant žemes”. Prekiautojų žargonu, tai automobiliai, kuriais prekiaujama aikštelėje, o ne nuo “tralu”. Taip parduodamų išblizgintų “lėlių” (parduoti paruostų mašinų) teigiamos savybes yra tos, kad nereikia dažyti, pirkti papildomu detaliu. Atvažiavę būtinai apeikite visą turgų – susipažinsite su kainomis, sužinosite, kiek ir kokių jums tinkamų mašinų yra. Pirmiausia išsirinkite akiai mielą automobilį. Svarbi ir jo spalva. Po to imkitės ir pagrindinės užduoties – automobilio patikros. Apžiūrėkite išorę. Jei pastebėsite rudžiu, susimastykite, ar jų nėra ir daugiau, tik jos meistriškai paslėptos. Antra vertus, viena kita rudis nebaisu – jų plitimą galima sustabdyti. Tai padarys meistras už papildoma kaina.

2 žingsnis. Patikrinkite variklį
Tai daryti būtina. Variklis – automobilio širdis. Pakelkite variklio dangti ir atkreipkite dėmesį į bendrą jo išvaizdą. Išblizgintame variklyje labai sunku pastebėti jo trukumus. Nepamatysite, ar jis leidžia tepalus, ar ne. Neplautame variklyje – viskas kaip ant delno. Puikiausiai matysis nors truputis ištekėjusios alyvos. Dėmesio! Jeigu variklis labai apibėgęs – automobilio toliau net neziurekite. Po to patikrinkite tepalu lygi. Ji parodo ryškus virbalas, styrantis iš variklio. Jeigu tepalu lygis normalus – viskas gerai. jeigu jų trūksta – variklis juos ryja.
Priežastys: prastos variklio tarpines arba tepalas patenka i cilindrus ir sudega kartu su degalais. Tokiu atveju reikės keisti tarpines ar net remontuoti varikli. Tai kainuos brangiai. Ar esate pasirengę tokioms išlaidoms?
Apziureje varikli, užveskite ji. Tik įšilus varikliui išgirsite, ar jis gerai veikia. Automobilio variklio temperatūra parodo ant prietaisu skydelio esanti rodykle. Ji turi buti pačiame temperatūros daviklio centre. Variklis turi dirbti tolygiai, be jokiu pasaliniu trukdžių. Tačiau net ir dabar jus turite pagrindo nerimauti.
Marijampolės turgaus pardavėjai išdavę paslaptį, kad prieš parduodami automobili pardavėjai tokius triukšmus kelianti varikli “pavaisina daktariuku”. Kas tai? Skystis, kuris sušvelnina arba panaikina pasalinius triukšmus. Ar “daktariuko” yra variklyje, paprastai pirkėjas nustatyti negali. Nenustatysite ir jus. Kol variklis veikia, pasiklausykite, ar neplerpia duslintuvas. Jei girdite pasalinius garsus, gali tekti keisti atskiras jo dalis arba visa varikli.

3 žingsnis. Apziurekite saloną
Salonas – irgi svarbus. Tai busimoji jūsų “darbo” vieta. Jis turi buti svarus, erdvus, patogus. Pradekite nuo vairo. Jei jis apsitrynęs, o spidometras rodo, kad masina nuvažiavusi apie 100 tukst. km., jo rodmenys yra klaidingi. Spidometras yra atsuktas, o reali automobilio rida gali buti ir 200–300 tukst. km. Susidėvėjusi sankabos pedalo guma – ženklas, kad netrukus dėl jos turėsite bedu. Po to patikrinkite, ar veikia stabdžiai, rankinis stabdys, šviesos, posūkio ir stabdžių lemputes, garso signalas, valytuvai, vandens purkštukai.
Jeigu masina turi papildomos elektrines įrangos, įsitikinkite, ar viskas gerai veikia: ar atsidarinėja langai, stoglangis, ar šyla sėdynės, kaip juda veidrodėliai. Nepamirškite sėdynių – jos turi buti lengvai reguliuojamos, nestrigti.
Galines sėdynės būtinai sulankstykite taip, kaip jos turi susidėti. Nors kilimėliai yra smulkmena, jie turėtų buti kiekviename automobilyje.

4 žingsnis. Atidarykite bagažinę
Ji turi buti talpi, patogi daiktams susidėti. Patikrinkite, ar joje yra atsarginis ratas, raktas ratams atsukti, keltuvas. Kruopščiai patikrinkite, ko joje dar yra. Jeigu surasite avarini ženklą, pompa, raktu rinkini, vaistinėlę – jus tikras laimes kūdikis! Dažniausiai tokius daiktus pardavėjai pasiima sau. Tai papildomas jų pelnas.

5 žingsnis. Patikrinkite dokumentus
Griskite prie automobilio variklio. Automobilio techniniame pase nurodytas identifikavimo numeris privalo sutapti su numeriu, esančių ant aliuminines plokštelės. Ji turi buti pritvirtinta kniedėmis prie automobilio kėbulo dalies, esančios po variklio dangčiu. Skaičiai ir raides turi buti aiškūs. Jeigu plokštelė pritvirtinta varžtais ar neaiškiai matomas numeris – automobilio nepirkite. Jis gali buti vogtas.
Dokumentuose būna nurodyti ankstesni savininkai, jų gimimo datos, iš kur jie kilę. Tai svarbi informacija. Jeigu paskutiniai automobilio savininkai buvo labai jauni – masina bus “padrožta”. Juk žinote, kad retas jaunuolis vairuoja tvarkingai.
Su savimi turėkite Europos geografini žemėlapi – galėsite pasiziureti, iš kur masina. Jeigu ji atvežta iš prie juros esančių kraštų (ten daugiau druskų!), didesne tikimybe, kad ji rudys. Automobilis, atvežtas iš kalnuotos vietoves, kels sunkumu dėl sankabos. Jeigu jis važinėjo po lygumas, anksčiau išvardytų trukumu tikimybe sumažėja iki minimumo.

AUTOMOBILIO PIRKIMAS PAGAL SKELBIMĄ AR TURGUJE

Apie padidėjusią automobiliu paklausa žino ir sukčiai, kurie stengiasi pasinaudoti pirkėjų aktyvumu ir įkišti daužtas masinas. Patikimiausias apsisaugojimo būdas – masina parodyti mechanikui. Aišku, už apsilankymą servise reikia mokėti. Jei patiko keli automobiliai? Juos transportuoti problemiška. Pateiksime kelias taisykles, kurios pravers savarankiškai apžiūrint ir vertinant pasirinkta automobili.

1. Kėbulas

Patikusio automobilio apžiūra reikia pradėti nuo kėbulo. Tai reiktu daryti diena, kai geras apšvietimas. Rinkitės sausus ir svarius automobilius. Jei savininkas nesusiprato parduodamo automobilio nuplauti, išvalyti pelenine ir pakeisti kilimėlius, tai kur garantijos, kad jis apskritai juo rūpinosi? Dar viena rimta priežastis atsisakyti dominančio automobilio – kablys. Kai kurie pardavėjai sako, kad tai privalumas. Jei automobilis ilgokai tampė priekaba, tai variklis ir transmisija intensyviai dėvėjosi, o vizualiai to galima ir nepastebti. Kitas apžiūros etapas – dažų vienalytiskumo ir tolygumo, tarpu tarp sparnu, durelių ir kitu detaliu vienodumo tikrinimas. Ziureti i kėbulą reikia lygiagrečiai jo paviršiui, nes tik tada matysime visa vaizdą. Juo labiau, kad bus aiškiai matomos grunto paliktos bangeles ir išsišokusios detales. Taip pat reikia patikrinti suvirinimo siūlių vienodumą ir simetriškų detaliu geometrija. Jei vienas lonzeronas lygus ir tiesus, o kitas – suspaustas ar išlenktas, masinos pirkti nevertėtų.

2. Važiuoklė

Apžiūrint važiuoklę, galima pastebėti nebent labai aiškius pažeidimus. Galite pastebėti kėbulo remonto darbu žymes ar sulankstytas pakabos svirtis. Tokiu budu daznai bandoma sureguliuoti ratu isvirtimo ar suvedimo kampus po rimtos avarijos. Jei jau rimtai nusprendete, kokio modelio norite, nepatingekite ir ismatuokite atstuma tarp priekines pakabos svirciu centru tikrai nedauztame automobilyje. Jei patikusioje masinoje sis atstumas nuo jusu turimo skaiciaus skiriasi 5 ir daugiau milimetru, tai rodo, kad po stipraus smugio automobilio kebulo geometrija buvo pazeista. Dar vienas akivaizdus dauzto automobilio pozymis – skirtingai nusidevejes padangu protektorius.
Taip pat butina apziureti, ar nepraleidzia skysciu vairo krumpliastiebine pavara ir hidraulinis stiprintuvas. Sie mazgai nera pigus. Jei laiku nesusizgribsite, veliau juos teks remontuoti uz savo pinigus.

3. Salonas

Salone reiktu pakelti kilimelius ir apziureti dugna. Naujai uzteptas antikorozines medziagos ar mastikos sluoksnis nenaujame automobilyje turetu priversti susimastyti – gal noreta nuslepti nesena remonta? Jei po kilimeliais gausu dregmes – dugnas kiauras. Apziureje grindis, zvilgtelekite i sedynes. Isklibusios ir issedetos sedynes, iki skyliu pratrintos gumytes ant paminu rodo, kad automobilis buvo intensyviai eksploatuojamas ir nemazai nuvaziavo. Jei su sitais elementais viskas gerai, reikia patikrinti, kaip veikia viskas, ka galima ijungti ar atidaryti. Juo labiau, kad servise mechanikai apziures tik pagrindinius mazgus, o visa kita teks tikrinti paciam. Taigi, ar yra prasme pirkti automobili su kondicionieriumi, jei klimato sistema neveikia? Ir netikekite pardavejo zodziais, kad „ka tik viskas buvo gerai“. Paprastai per pora minuciu niekas nesugenda.

4. Variklis ir transmisija

Pakele variklio dangti patikrinkite, ar neprateka tepalai ir ausinimo skystis. Jei ziniu ir patirties uztenka, lengvai atskirsite kelius laselius, islindusius pro dangteli, nuo rimto prasisunkimo is po cilindru bloko galvutes. Kitas zingsnis – tepalo ir ausinimo skyscio lygio patikrinimas. Jei tepale pastebima geltonos, suputojusios emulsijos pedsaku, o ausinimo skystyje – tepalu demiu, tai galima uzdaryti variklio dangti ir eiti ieskoti kito automobilio. Tokie pozymiai aiskiai rodo, kad variklis buvo perkaites.
Nepatingekite atsukti tepalo dangtelio. Juoda smala po juo rodo, kad savininkas arba pyle pigiausius mineralinius tepalus, arba, pats per velai pastebejes, dabar megina parduoti problemiska automobili. Zinotina: abiem atvejais meginimas pilti aukstesnes kokybes tepalu gali baigtis kapitaliniu variklio remontu – pakilusios nuosedos gali sukelti „tepalo alki“.
Kalbant apie transmisija, priekiniais ir visai keturiais ratais varomuose automobiliuose reikia apziureti gumines lygiu soniniu greiciu lankstu apsaugas. Jei jos suskeldejusios arba suplysusios, prievadus teks keisti. Jei lankstai netinkami naudojimui, vaziuojant mazu greiciu ir sukant girdimas budingas girgzdesys.
Reiktu patikrinti, ar variklio ir kebulo numeriai atitinka tuos, kurie irasyti dokumentuose.
Jei pasirinktame automobilyje nepastebejote ne vienos problemos is isvardytu, galite sesti prie vairo ir lekti i servisa nuodugnaus tikrinimo. Tai nera privaloma, bet padeda sutaupyti nemazai pinigu ir laiko.

Vartotojo avataras
vidmukas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 4793
Užsiregistravo: 2009.07.13, 3:51 pm
Auto: outlander' 07
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vidmukas » 2011.01.11, 9:29 pm

PATARIMAI PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

1. Pries perkant automobili, paruoskit ir pasiimkit su savim maza magnetuka, susukta i skudureli. Ji susukt tokiu budu, kad jis vos vos laikytusi ant saldytuvo. Toks daikciukas pades jums suprast, buvo automobilis patekes i avarija ar ne.

2. Jus turite suzinoti buvo perdazytas automobilis ar ne, ar ne prarudijes kebulas. Ir tas ir tas, sumazina automobilio gyvavimo laika, ir zinoma KAINA. Lipdukai, juosteles, uzrasai dazniausiai skirti tam, kad paslepti kebulo defektus. Perziurekite visas gumines ir plastmasines dalis, ant ju neturi buti dazu. Atidarykit kapota, ir palyginkite dazu spalvas po kapotu ir ant kebulo.

3. Patikrinkite kaip uzsidaro visos durys. Atminkite, pas automobili su geru kebulu tarpai tarp kebulo ir dureliu turi buti vienodi.

4. Apziurekite ratus. Labai svarbu yra, kad padangos susidevejimas butu tolygus, nes kitaip tai rodo pakabos defektus (nors ir bloga suvedima). Jeigu ratlankiai yra is lengvuju metalu lydinio, tai po smugio gali atsirasti deformacija.

5. Dabar apie varikli. Benzino kvapo visiskai negali buti. Viskas po kapoto dangciu turi buti svaru, kitaip purvas gali nurodyti tai, kad slepiamas koks nors variklio defektas ( pvz. alyvos nutekejimas). Jei ka nors radot, yra galimybe, kad variklis buvo perkaites.

6. Pasistenkite surasti instrumentu zymes (ant varztu). Jei rasite ju, tai reiks, kad i varykli jau buvo landziota, reiskia buvo kazkokiu gedimu. O tai gali ir pasikartoti.

7. Atidarykite alyvos iliejimo angos dangti. Jei ant jo yra tokia substancija panasi i pasta ( juodos spalvos), tai reiskia, kad variklio tepimo sistema yra ne visiskai tvarkinga, arba gali buti net toks variantas, kad variklis buvo perkaites. Visiskai tvarkingame variklyje, viskas ka jus pamatysite viduje turi buti auksinio atspalvio.

8. Jei yra atskira anga ant radiatoriaus, tai gerai ja apziurekite. Rudys ant jos gali reiksti (vel) variklio perkaitima. Antifrizas ar tosolas gali buti bet kokios spalvos, bet jis turi buti permatomas, be visokiu priemaisu. Ant jo pavirsiaus neturi buti alyvos demiu.

9. Apziurekite visas gumines dalis. Ant ju neturi buti jokiu itrukimu. Labai atidziai apziurekite aukstos itampos laidus(AIL), ir visus dirzelius. Jei AIL atrodo taip, lyg per juos perejo svitriniu popieriu, tai gali reiksti, kad norima nuslepti pagaminimo data (ant ju tai daznai rasoma), arba ju senuma.

10. Uzveskite varikli, atidarykite alyvos uzpilimo angos dangti. Patikrinkite, kad is ten neitu ismetamosios dujos. Tai reikstu, kad greitai prireiks bloko remonto.

11. Patikrinkite ismetamasias dujas. Jos turi buti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai melinos- i degimo kameras patenka alyva.

12. Patikrinkite pakaba. Dabar truputi pravaziuokite. Kai pradedat judet, neturi buti jokiu pasaliniu garsu. Stabdant irgi. Sustokite. Issukit vaira iki galo, bandykit pajudet. Tokioj padetyje, pasaliniai garsai reikstu "granatu" defektus.

13. Stabdziai. Ant asfalto staigiai iki galo paspauskit stabdzius. Iseikit, apziurekit likusias zymes. Jos turi buti simetriskos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti i kuri nors sona.

14. Apziurekite amortizatorius. Ant ju neturi buti alyvos zymiu.

15. Pasukiokit vaira. Jokiu pasaliniu garsu neturi buti.

16. Perkant Dyzelini aparata, padirbus varikliui ir ji isjungus jis turi baigti dirbti ta pacia akimirka. Jei pasukus uzvedimo raktuka isjungt varikli susidaro ispudis, jog alkuninis velenas dar keleta karteliu prasisuko, reiskia, jog variklis jau gerai "pavarges".

17. Kitas patarimas perkant dyzelini varikli - paziureti, ar gumines zarnos, kuriomis teka ausinamasis skystis, nera labai kietos, nes jei jos kietos - reiskia, jog i ausinimo sistema patenka slegis is cilindru, o tai pirmasis rimto remonto pozymis.

18. Reikia atkreipti demesi i priekines lempas - jos turi buti to paties gamintojo. Skirtumas gali reiskti buvusi priekio defekta.

19. Kiek imanoma daugiau apziureti ivairiu detaliu, ant kuriu ispausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi - masina buvo perrinkinejama, o tai gali buri avarijos ar net skendimo pozymis.

20. Elektros instaliacijoje automobiliu gamintojai nenaudoja buitiniu "izoliaciju", todel i tai reiketu atkreipti demesi

21. Dar svarbu, nors pasitaiko retai, bet atkreipti demesi, ar nera perkalti kebulo (po kapotu) numeris. Tai gali sudaryti problemu ne tik registruojant Regitroje, bet ir vykstant i uzsieni.

22. Jei automobilis (pergazavus) meta tirsta balta duma, beveik kaip gara, galimas variklio tarpines nesandarumas ir ausinimo skystis patenka i variklio degimo kameras. Tuo atveju reiketu (susilus varikliui iki darbines temperaturos) paspaudyti ausinimo sistemos zarneles (issipletimo bakelio kamstis turi buti tampriai uzsuktas), jeigu jos kietos ir neina ju ispausti - vadinasi tarpinei "kaput". Vaziuoti siek tiek dar galima siuo automobiliu, taciau patartina butu atlaisvinti issipletimo bakelio kamsti, kad slegis nesuplesytu radiatoriaus.

23. Jei nuemus guma nuo oro filtro ir pirstu patrinus is vidaus yra tepalo - reiskia su motoriuku problemos .

24. Reikia uzvedus varikli uztraukti rankini stabdi ir ijungus begi is leto leisti sankaba. Jei masina pradeda gesti tai gerai, jei ne - tai gali reiksti sankabos degekta t.y. buksuoja sankaba ir artimiausiu metu reiks keisti.

25. Dar perkant automobili reiketu pajungineti pavaras, nes gali buti kad susideveje(s) begio ar daugiau sinchronizatorius.

26. Dar ne esminis dalykas, bet labai daznai pasitaiko, kad niekas netikrina el. langu - o dazniausiai gale jie neveikia. Todel patartina patikrinti.

27. Kebulas: Reikia paziureti tarpus tarp kebulo daliu. Nelygus tarpai rodo buvusi defekta ir nemoksiska darba

28. Patikrinti visus jungiklius, nes kartais tik nuvarius i TA pastebima, kad neveikia valytuvai ar lempos, jau nekalbant apie kruizo kontrole ar klimato valdyma.

29. Patikrinkite ar nenuimtas katalizatorius, nes atliekant technine apziura, katalizatorius butinas.

30. Visiems perkantiems bet kokios markes auto - skirkit laiko variklio isyldymui iki kol isijungs ventiliatorius (ijunkit sviesas, galinio lango pasildyma, tai uzims nedaug laiko). Daznai buna, kad tas ventiliatorius taip ir neissijungia - del elektros ivado pazeidimo arba paties vantiliatoriaus gedimo. Paskui tai priklausomai nuo markes nemazai kainuoja (diagnostika, keitimas arba remontas). Be to isylus varikliui iki reikiamos pagal tehn.charekteristikas temperaturos turi kristi apsukos iki 500-900 aps/min (nuo variklio tipo). Jei jos nekrenta - tai parodo laisvos eigos voztuvo gedima arba termostato (neuzsidaro) gedima, tai papildomos kuro sanaudos ir lesos i remonta.

31. Patarimas: kadangi dazniausiai darinejamos vairuotojo dureles, sulyginkite vairuotojo dureliu virsutini krasta su galiniu dureliu virsutiniu krastu - jei vairuotojo dureles keliais milimetrais zemiau, masina pravaziavus gerokai daugiau negu 100'000 km.

32. Sioks toks budas suzinoti apie automobilio tikraja rida: atkreipkite demesi i automobilio pedalus, jei jie labai susideveje (nusitrynusi virsutine pedalo dalis) ar vairas labai susidevejes, o automobilio rida maza, tai gali buti apgaule.

33. Jei yra galimybe, tai isvaziuokite i kokia ilgesne distancija ir gerai paspauskite akseleratoriaus pedala. Kai sustosite, palukekite keleta minuciu, jei is po variklio lases tepalai, tai jau reiskia, kad kazkur varo tepala - gali buti rimtesnis variklio gedimas.

34. Pirkdami auto siltuoju metu laiku butinai paziurekit kaip sildo auto vidu, nes dazniausiai zmogus suzino ziema, kad jo auto nesildo.

35. Patarimas: Atkreipkite demesi i automobilio stiklus, tiksliau i uzrasus ant jo, kad butu originalus automobilio gamintojo zenklas. Ypac ant klijuojamu stiklu - tai priekinio ir galinio,- jei gamintojo zenkliuko nebus, tai vadinasi stiklas keistas tik idomu del ko (gal dauzta)??? Galima ivertinti ir tai kad stiklas gali buti keistas paimtas originalus is autolauzyno.

36. Tikrinant dyzelinio auto varikli, atidarykite bakeli, kur pilasi ausinimo skystis, jame neturi buti burbuliuku. Jei burbuliuoja - reiskia galvos ar tarpines defekta. Ant laisvu apsuku gali nesimatyti, tai letai tempkite akseleratoriaus trosa ir ziurekite. Variklis turi dirbti graziai be jokiu papildomu garsu, letai spauskite akseleratoriu ir klausykite. Taip pat atidarius dangteli variklio, kur pilami tepalai, tepalu neturi taskyti ir kelti i virsu, tai reikstu, kad ziedam pabaiga, o tai, kad nera kompresijos. Isskyrus atvejus, kai iskart po dangciu stovi grandine, pvz Mercedes Benz, ten ir turi taskyt, tai nuo grandines. Dar - uzsivest dyzelis turi iskart is pirmo suktelejimo ir uzgest iskart tik isjungus.

37. APD (automatines pavaru dezes) testavimas:
1. APD alyva turi buti sviesi ir nedvokti degesiais.
2. Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, pries tai selektoriaus rankena turi buti perjungineta i visus rezimus (P;R;N;D;1;2;3).
3. Tepalo lygis turi atitikti esama tepalo temperatura APD.Temperatura uzrasyta ant matuokles.Jei ant matuokles yra pazymeta tik min ir max riba, tai ikaitusioje dezeje lygis turi buti - iki max ribos.
4. Ijungus D arba R rezima automobilis turi pradeti riedeti ne veliau, kaip po 1,2 s.
5. Sustojus nedideleje ikalneje D rezime automobilis neturi riedeti atgal.
6. Vaziuojant dideliais variklio apsisukimais, rezimais 3;2;1 staiga atleidus akseleratoriaus pedala turi jaustis automobilio stabdymas (selektoriaus rankenos neperjunginekite jei variklio apsisukimai virsija 4 000 per min, ir aplamai nejunginekite masinai vaziuojant tai nesuklysite ir netycia nesulauzysite dezes).
7. Yra daugiau APD testu, bet jie pavojingi paciai APD.

38. Pastatykite automobili lygioje vietoje ir istiesintais priekiniais ratais. Patikrinkite priekines ir galines asies vaziuokle. Pridekite po 2,3 ar 4 pirstus kiek telpa (tarp rato ir kebulo) ir palyginkite kitos puses - jei yra skirtingi tarpai vadiansi galejo buti dauzta ar sutrenkta gerokai vaziuokle.

39. Perkantiems automobili su hidropneumatine (hidroaktyvine) pakaba(Citroen):
1. Ilgai stovejes automobilis neturi buti visiskai "nukrites" ant zemes. Citoenai turintys papildoma sfera galui palaikyti "nekrenta" ilgiau.
2. Uzvedus varikli po keleto sekundziu citroenas pradeda keltis i nustatyta aukscio padeti.Pasikelus priekinei ir galinei pakabai variklio skyriuje is slegio reguliavimo voztuvo pasigirsta "trakstelejimai" - voztuvo atsidarymai. Jie turi kartotis kas 20 s. Jei voztuvas "traksi" kas 2-5 s., vadinasi pagrindine hidroakumuliatoriaus "kriause" netvarkoj.
3.Uzgesinus varikli ciroenas neturi is kart "kristi". Po 10-20 s.variklio uzgesinimo pastacius aukscio reguliatoriaus rankenele i aukstesne padeti automobilis turi aktyviai pasikelti aukstyn.Jei to nevyksata - velgi netvarkingas hidroakumuliatorius .
4.Jei vaziuojant normalia aukscio padetimi automobilio pakaba yra labai kieta ir nesusvelnina kelio nelygumu tai reiskia, kad sferose nepakanka azoto slegio.
5.Hidraulinio skyscio lygis matuojamas cirtoena pakelus i auksciausia padeti veikiant varikliui. Norma - geltona plude tarp dvieju bruksniu. Plude yra ant hidraulinio LHM skyscio bako. LHM skystis turi buti sviesiai zalias ir skaidrus. Uzterstas, pasenes skystis gali buti eiles gedimu priezastimi.
6.Demesio! LHM hidraulinis skystis aptarnauja pakaba, vairo stiprintuva, stabdziu sistema todel gedimas vienoje is sistemu gali visas jas padaryti neveikianciomis.Taip pat vienos sistemos defektai atsiliepia kitu agregatu darbui, todel nepirkite automobilio, kuris keistai elgiasi (krenta arba kilnojasi)stabdant ar sukiojant vaira.

40. Visada pasikele kapota paziurekit ar yra amortizatoriu apsauginiai dangteliai(kuriuos pamirsta uzdet pakeiciant). Virsutine sparnu dalis, kuri yra po kapotu ji uzdarius - turi buti lygi lygutele, nes buna kad nuo kapoto uzdarinejimu atsoka dazai ir neryskiai matosi, kad sparnas dazytas, o kapotas daznai atidarinejamas - tai reiskia ir dauzta ir kad daznai genda. Pati kebula labai atidziai apziurekite - jis turi buti lygus lygutemis, o jei matosi mili bangeles - reiskia dazyta, o tai ir dauzta ar keista. Variklis geriau kad neplautas - nes matosi tepalu zymes ir jo isbegimo vieta. Pasukus vaira iki galo negali girdetis cypimo. Turi uzti tik stiprintuvo varikliukas. Daznai apgaudineja del ABS. Tokiu atveju isibegejat ir stabdot staigiai - jei ciuozia tai nera abs (arba neveikia), o jei sokineja tai yra abs. Beto vairas jei nelygiai stovi, o ratai lygiai,- tai reiskia arba trauke sulankstyta arba reikia suvedimo. Su pirstu stipriai patryne kebula turi buti svaru, o jei pirstas pasidengia slidziu sluoksniu - tai reiskia poliruota ir taip bandoma paslepti nezymius ibrezimus. Patarimas - pirkdami automobili nepagailekit 30 minuciu jos apziurai.

41. Pries pirkdami auto isitikinkite, kad priekiniu faru sviesos spektras sklinda i desine aukstyn nuo centro, o ne i kaire aukstyn, kaip auto pritaikytu vazineti kaire kelio puse (UK variantas). Retkarciais taip nutinka, kai bandoma sutaupyti atstatinejant dauzta tr. pr. ir renkantis detales kurios yra isardytos is auto kuriose vairas desineje puseje. Jei tech apziura pamatys, o jie tikrai pamatys, tai jums teks gaisti savo brangu laika ieskant kitos faros (faru) bei leisti savo sunkiai uzdirbtus pinigus. Beja nervai neatsistato :) (Atsiunte Vytautas)

42. Perkant naudota automobili reikia zvilgtelet i priekinius ijungtus zibintus ir stebet ar jie pilnai apsisviecia, ar nera rudu demiu. Priesingu atveju tai reiks isdegusius zibintu reflektorius ir tokiu atveju zibintai tamsoje gali sviest kaip prozektoriai - i viena taska. (Atsiunte Sharas)

43. Ijunkite ventiliatoriu didziausiu pajegumu ir prie ventiliacines angos pauostykite ar nera degesiu smarves, o dar baisiau dumu. Taip pat paziurekite ar nera isluzusios ventiliacines sachtos sklendes, ar jos uzsidarineja.

44. Del variklio galvutes tarpines nesandarumo nustatymo: esant tarpines defektui ausinimo sistemos zarneles tampa labai kietos is kart uzvedus varikli, ausinimo skyscio lygis stipriai mazeja, dirbant varikliui ji gali varyti lauk per issipletimo bakelio voztuva. Normaliom salygom ausinimo sistemos zarneles turi buti pakankamai kietos, nes sistemoje susidaro gan didelis slegis, koks jis rasoma ant bakelio kamscio, virsslegis yra "nuleidziamas" voztuvo pagalba, kuris yra bakelio kamstyje. Pagrindiniai trukusios tarpines pozymiai - burbulai issipletimo bakelyje, traukiant akseleratoriaus trosa, tai labai gerai matosi, bakelis turi buti atviras, tepalo spalva, antifrizo konsistencija, nesildo salono peciukas esant nedidelem apsukom, netolygus variklio darbas (nedirba cilindras-ai). O slegio turi but ir tvarkingoj sistemoj, tai itakoja ausinimo efektyvuma.(Atsiunte vytas0166)

45. Dar apie automatine deze. Jei masina perkat "nuo tralo", automatine pavaru deze tikrinama taip: ijungiama D padetis, nuspaudziami stabdziai ir palengva keliami variklio sukiai iki 2500. Neturi jaustis jokios pasalines vibracijos.

Vienas pagrindiniu dalyku, i kuri kreipiamas didelis demesys, – automobilio rida. Nereiketu pasitiketi vien tuo, ka rodo kilometru skaitiklis. Buves automobilio savininkas rankiniu graztu galejo pakeisti jo rodmenis. Vertinant automobilio bukle, nereiketu spresti vien pagal tai, kiek nuvaziuota kilometru. Demesi reiketu kreipti i daugeli kitu dalyku:

Kebulas – pati brangiausia automobilio dalis. Keletas pozymiu gali rodyti, ar automobilis buvo remontuotas: nevienodi tarpai tarp kebulo detaliu (pasitaiko ir naujuose rusiskuose automobiliuose), nesutampancios kebulo daliu plokstumos, dazu zymes ant nedazomu detaliu (stiklu ir duru guminiu tarpiniu, buferio, padangu ir ratlankiu). Visa tai byloja apie avarija, kurioje galbut buvo automobilis. Taip pat reiketu apziureti duru, kapoto ir bagazines dangcio vyrius, juos laikancius varztus. Pastebejus ibrezimu, galima itarti, kad jie buvo ardyti. Specialia iranga ir pagal rudziu kieki ir poveiki galima nustatyti automobilio amziu. Pasak zinovu, per metus necinkuotas kebulas del rudziu poveikio suploneja 0,1 mm. Vazinejant automobiliu ziema ir laikant ji siltame garaze, korozija aktyvesne. Prastesnes kokybes automobiliuose, kurie neturi geros antikorozines dangos, rudziu demes galime pastebeti po keleriu metu. Beje, pagal rudziu demes galima rasti perdazyta kebulo vieta. Ten rudziu atsiranda pirmiausia.
Automobilio langu stiklai. Pagal juos galima spresti apie ivykusia avarija. Stiklo zymoje visuomet nurodoma pagaminimo data. Ja galima palyginti su automobilio pagaminimo data. Nevienodos datos ant soniniu ir uzpakalinio automobilio stiklu turetu kelti itarima, kad automobilis buvo avarijoje. Maziau demesio reiketu skirti priekinio stiklo pagaminimo datai. Juos daznai suskaldo is po priekyje vaziuojancio automobilio ratu isleke akmenys. Priekiniai stiklai daznai keiciami del ibrezimu ar itrukimu.
Variklis – kita labai brangi automobilio dalis. Kompresija (degimo kameros suspaudimo laipsnis) – vienas svarbiausiu variklio kokybes parametru. Senesnes gamybos automobiliuose, ypac pagamintuose Rusijoje, kompresijos sumazejimas 1–1,5 kg/cm reiskia, kad automobilio rida galetu buti nuo 80 tukst. iki 100 tukst. kilometru. Sklinda melsvas dumas is ismetimo vamzdzio – automobilio rida bus didesne negu 80 tukst. kilometru. Patekes i oro filtra tepalas ar retkarciais is karterio zarnos sklindantys dumai rodo, kad automobilio rida virsija 100 tukst. kilometru. Jei, isjungus karterio ausinima, kai variklio apsuku daznis minimalus, CO kiekis ismetamosiose dujose kinta, taip pat galima teigti, kad automobilis nuvaziaves per 100 tukst. kilometru. Jei triuksmingai dirba vandens siurblys ar generatoriaus guoliai skleidzia triuksma, taip pat vertetu pagalvoti apie ju nusidevejima. Gan tikslus variklio amziaus rodmuo – stumokliu ir variklio voztuvu bukle. Juos ivertinti galesite isarde varikli. Vienas budu - pasinaudoti endoskopu.
Butina atkreipti demesi i tai, kaip veikia pavaru deze. Jei triuksmingai dirba guoliai, blogai veikia sinchronizatorius, – automobilis bus nuvaziaves daugiau negu 80 tukst. kilometru. Pakabos ir vairo mechanizmo dalys lyginant su kitomis yra nebrangios, nusidevejusias galima lengvai pakeisti. Nusidevejima ypac didina guminiu sarnyru apsaugu itrukimai, nes ant sarnyro patenka purvo. Pagal tai, kokios ir kiek daliu yra pakeista, galima speti automobilio amziu. Vairo kryzmes keiciamos kas 30–40 tukst. kilometru, visa vairo mechanine dalis keiciama kas 100–120 tukst. kilometru.
Butina ivertinti stabdziu sistemos nusidevejima. Rusiskuose ar senesnes gamybos automobiliuose stabdziu diskus reikia keisti nuvaziavus 70–80 tukst. kilometru. Uzpakalines trinkeles nusidevi nuvaziavus 60–80 tukst. kilometru. Kaip veikia stabdziai, galima isitikinti patikrinus rankini stabdi. Jei jo nepavyksta sureguliuoti taip, kad, pastacius automobili nuokalneje ir uztraukus rankini stabdi, jis neriedetu, galima itarti, kad trinkeles yra gerokai nusitrynusios.
Ne visi isvardyti automobilio ivertinimai gali buti tikslus. Tiketina, kad nuvaziuoti kilometrai gali buti ivertinti netiksliai (paklaida gali svyruoti 10–20 tukst. kilometru), taciau sie pastebejimai gali padeti apsispresti ir nesuklysti perkant nenauja automobili.

Vartotojo avataras
vidmukas
Forumo dalyvis
Pranešimai: 4793
Užsiregistravo: 2009.07.13, 3:51 pm
Auto: outlander' 07
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vidmukas » 2011.01.11, 9:30 pm

MAŠINA NUPIRKTA

Mašina nupirkta, dokumentai ir draudimas sutvarkyti, pilnas bakas degalų. Telieka tiesiog lėkti į kelią. Bet neskubėkite, ypač jei įsigijote automobilį be dokumentais patvirtintos praeities. Jūsų laukia dar daug išlaidų. Perkant labai pigią mašiną už kelis tūkstančius litų, papildomos išlaidos nesunkiai gali padvigubinti jos kainą.
Kiek iš tikrųjų mums kainuos nupirktas naudotas automobilis, ypač kai apie jo praeitį nieko nežinome arba mašina kelia abejonių? Būtent su tokia dilema susiduria kiekvienas perkantis naudotą mašiną. Automobilį, apie kurio praeitį nieko nežinome, pirkti rizikinga.
Dažniausiai serviso knygutės tiesiog nebūna, o pardavėjas aiškina, kad ankstesnis savininkas kažkur jа pametė. Netikėkite. Tokiu atveju reikia vadovautis faktine automobilio būkle ir labai nuodugniai jį patikrinti. Jei mašina verta dėmesio (nebuvo daužta, techninė būklė nekelia rimtesnių abejonių) ir kaina tinka, galima sudaryti pirkimo ir pardavimo sutartį bet tokiu atveju reikia atsižvelgti į papildomas išlaidas – filtrų, dirželių ir alyvų keitimą. Vadinasi, reikės investuoti ne vieną šimtą litų, todėl geriausia šią sumą nusiderėti.
Profilaktika ar būtinybė?
1. Pirmiausia turi būti pakeista jūsų automobiliui tinkama alyva ir eksploataciniai skysčiai. Tai svarbus darbas, kurį reikia atlikti nusipirkus naudotą automobilį. Pirmas darbas – variklio alyvos (ją reikia parinkti pagal gamintojo rekomendacijas) ir alyvos filtro keitimas. Kaina priklauso nuo alyvos kokybės ir jos specifikacijos. Jei pilame sintetinę alyvą (apie 4–5 l), visa tai kainuos apie 200–250 Lt, o jei paprastą mineralinę alyvą – apie 100–150 Lt.
2. Po to reikėtų pakeisti pavarų dėžės alyvą: jei automobilyje varomi galiniai ratai – tai ir galinio tilto alyvą. Ypač tai rekomenduojame daryti perkantiesiems šešerių septynerių metų ir senesnius automobilius. Jei neturime serviso knygutės, nežinome, kada ir ar iš viso buvo keista pavarų dėžės alyva. Išlaidos nedidelės – dažniausiai apie 100– 140 Lt.
3. Kita procedūra – stabdžių skysčio keitimas (apie 60 Lt) ir, jei mašinoje yra kondicionierius, jo užpildymas freonu (apie 60–100 Lt). Taip pat reikėtų pakeisti ir vairo stiprintuvo skystį. Jos būklę lengva nustatyti pagal tai, ar ji purvina, ar ne – kaina 50–70 Lt. Vadinasi, pagrindinių eksploatacinių skysčių keitimas mums kainuos kelis šimtus litų.
4. Po to turime imtis filtrų. Oro filtrą patikrinti lengva – jei jis neužsiteršęs, galima jo ir nekeisti, bet reikėtų išvalyti didelio slėgio oro srove. Visai kitaip yra su degalų filtru. Sunku nustatyti jo būklę, nes jis sandariai uždarytas metaliniame korpuse. Dyzeliniame variklyje jis yra labai svarbus eksploatacinis elementas. Jei filtras labai užsiteršęs, prasčiau veikia įpurškimo siurblys, o žiemą prasčiau vedasi automobilis. Todėl jį reikėtų pakeisti bet kokiu atveju (60–80 Lt).
5. Reikėtų patikrinti krumplinį variklio dirželį. Jei jis neįtrūkęs, išvaizda nekelia abejonių – galima ir nekeisti. Bet tokiu atveju rizikuojate, mat jei dirželis nutrūks, remonto darbai kainuos tūkstančius – nukentės ne tik paties variklio stūmokliai bei vožtuvai, bet ir kitos sistemos.
Brangus remontas garantuotas: jei mašina kainuoja apie 10 tūkst. Lt, detalės ir remonto darbai gali siekti 40–50 proc. Visos mašinos kainos. Populiariųjų modelių pagrindinio dirželio keitimo kaina – 200 Lt, bet jei dirželis kartu suka ir vandens siurblį, ji gerokai padidėja – iki 400–600 Lt.

Vartotojo avataras
vicinas
Valdyba
Pranešimai: 16392
Užsiregistravo: 2008.12.19, 1:05 pm
Auto: Forester 2.5 XT
Valstybinis numeris: FAF 134
Skype: vicinas4
Mobilus: +37065638071
Miestas: Kazlų Rūda

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vicinas » 2011.01.11, 9:55 pm

och jo majo,kiek Sierui skaityt ir rusiuot reikes :shock: :-D
Greitis dar niekad nieko nenužudė.Žudo staigus sustojimas.
elektroninis paštas - pvicinas@gmail.com

Vartotojo avataras
tomazas555
Forumo dalyvis
Pranešimai: 1671
Užsiregistravo: 2009.10.23, 10:12 am
Auto: legacy'94 2.2AT; '99 2.5AT
Mobilus: +37064445553
Miestas: Jonava

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė tomazas555 » 2011.01.11, 10:10 pm

Tures ka veikt :-D :-D
LEGACY I wagon '94 2.2 AT
LEGACY II wagon '97 2.0 MT LPG EX
OUTBACK II wagon '99 2.5 AT LPG

Zygimantinijus
Forumo dalyvis
Pranešimai: 787
Užsiregistravo: 2009.11.17, 6:42 pm
Auto: Subaru Legacy IV
Skype: zygimantinijus
Mobilus: +37062795851
Miestas: Siauliai - Kaisiadorys

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė Zygimantinijus » 2011.01.11, 10:40 pm

Bet man tokie patarimų kratiniai sukelia dar daugiau klausimų :smile: pvz. kas iš to jeigu stiklai visi skirtingi ? arba kad nesueina vieno sparno tarpeliai ir pan.
Man buvo tokia situacija perkant draugės Toyota Yaris, atradau, kad buvo daužtas dešinysis sparnas, bet kas iš to ? :? perekupas kaip visada nieko nežino ir t.t. (draugas perekupas paaiškino, kad reikia apžiūrėt visas stoikes, landžeronus, SRS daviklius ir su mašina pravažiuot, jei viskas normaliai, tai sako džiaukis, nes jau pačiam sparno keist ir nebereikės :smile: )

Taip kad formuluojant klausimą, reikėtu ir suformuluoti normalų atsakymą, kaip, kas, kodėl ir kiek gali tai kainuoti ?

Vartotojo avataras
Notorious
Forumo dalyvis
Pranešimai: 2912
Užsiregistravo: 2009.12.30, 12:40 am
Auto: Legacy 05'
Valstybinis numeris: netelpa
Skype: agamicox
Mobilus: 353852487825
Miestas: Dublin, Ireland

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė Notorious » 2011.01.11, 11:05 pm

vidmukas šaunuolis ;]
Tokia info labai šaunu, o dar jos kiekis... :-] Aš tiesiog perkopijuosiu iš eilės informaciją. Galbūt reikėtų net ir keleto temų... Bet tuomet jos nebus viena šalia kitos ir šikna bus. Šitoje vietoje reikėtų, kad administratoriai pagelbėtų su sprendimu gal kokį DUK/FAQ grynai apačioje forumo padaryt ir ten temų kažkiek pakurt susijusiu su mašinų apžiūrėjimais/priežiūra.
pvz: Pagrindinė grafa: DUK/FAQ
Forumas nr1: Mašinos pirkimas
Forumas nr2: Mašinos priežiūra/eksploatacija - [čia tiktų Vidmuko paskutinis postas gal kaip Sticky, o toliau dėčiau/dėtume visus tokius kaip: kokį tepalą, kokius ratus, kiek oro, kokį filtrą ir pan. O jau prie tų temų kabint (jei BUS) postus su video/foto aprašais, tokiais kaip Makasas padarė apie reduktorių/pusašius.

Blyn :? Bet tuomet painiosis su tech informacija Garažo skiltyje... mmm.. Dažė neznaju kaip čia padaryt :] :] :] Labai sunku man įsivaizduot struktūrą.

Man visai logiškai atrodo taip, kaip yra Airiškame forume.
Atsidarote Technical Question n Answers ir matote "clipBoard" How to... [joje žmogus užduoda klausimą jam konkrečiai atsakoma, su paveiksliukais, info, foto, video jei įmanoma]. Tokio tipo temas galėčiau moderuot, rušiuot ir t.t.
pvz: http://isdc.ie/discussion/index.php?board=3.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Arba geriau būtų tuomet taip kaip čia: http://isdc.ie/discussion/index.php?board=66.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Skirtumas toks, kad pirmame ten yra grynai: klausk ir tau bus atsakyta.
Antrame: Surinkta info ir gražiai pateikta tose trumpose temose.

ir jos puikiai gyvuoja abi, nes tai tėra DVI temos o jose viskas sudėliota :]
Pažiūrėkite patys: http://isdc.ie/discussion/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Technical Q&A
All your tech talk and queries in here please.
Child Boards: How to...

Technical FAQs
For all those recurring topics that we all ask from time to time
Child Boards: What Oil?, What Brakes?, What Tyres?, What Exhaust?, What Turbo?, What Lights?, What Alloys?, What Alarm?, Mapping Questions, Servicing Questions, Bodywork & Resprays
Zygimantinijus rašė:Bet man tokie patarimų kratiniai sukelia dar daugiau klausimų :smile: pvz. kas iš to jeigu stiklai visi skirtingi ? arba kad nesueina vieno sparno tarpeliai ir pan.

Man buvo tokia situacija perkant draugės Toyota Yaris, atradau, kad buvo daužtas dešinysis sparnas, bet kas iš to ? :? perekupas kaip visada nieko nežino ir t.t. (draugas perekupas paaiškino, kad reikia apžiūrėt visas stoikes, landžeronus, SRS daviklius ir su mašina pravažiuot, jei viskas normaliai, tai sako džiaukis, nes jau pačiam sparno keist ir nebereikės :smile: )

Taip kad formuluojant klausimą, reikėtu ir suformuluoti normalų atsakymą, kaip, kas, kodėl ir kiek gali tai kainuoti ?
Labai geras klausimas: Vat ko aš būtent noriu, kad būtų LABAI aiškiai surinkta info: Kas iš to? Kas dėl to? Ką dabar ir t.t. :]
Man irgi yra klausimų paskaičius vidmuko info. Juos ir pateiksiu vėliau :]
Subaru Legacy 2.0 GL MT (2005) - patinka!
Subaru Forester 2.0 GL AT (1998) - pasiilgsiu iki naujo Foresterio

Vartotojo avataras
vicinas
Valdyba
Pranešimai: 16392
Užsiregistravo: 2008.12.19, 1:05 pm
Auto: Forester 2.5 XT
Valstybinis numeris: FAF 134
Skype: vicinas4
Mobilus: +37065638071
Miestas: Kazlų Rūda

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė vicinas » 2011.01.11, 11:13 pm

Zygimantinijus rašė:Bet man tokie patarimų kratiniai sukelia dar daugiau klausimų :smile: pvz. kas iš to jeigu stiklai visi skirtingi ? arba kad nesueina vieno sparno tarpeliai ir pan.
Man buvo tokia situacija perkant draugės Toyota Yaris, atradau, kad buvo daužtas dešinysis sparnas, bet kas iš to ? :? perekupas kaip visada nieko nežino ir t.t. (draugas perekupas paaiškino, kad reikia apžiūrėt visas stoikes, landžeronus, SRS daviklius ir su mašina pravažiuot, jei viskas normaliai, tai sako džiaukis, nes jau pačiam sparno keist ir nebereikės :smile: )

Taip kad formuluojant klausimą, reikėtu ir suformuluoti normalų atsakymą, kaip, kas, kodėl ir kiek gali tai kainuoti ?
nevienodi tarpeliai tarp skardu detaliu(rimtesni automobili perkant) nurodo i tai,kad jis buvo dauztas ir remontuotas
Greitis dar niekad nieko nenužudė.Žudo staigus sustojimas.
elektroninis paštas - pvicinas@gmail.com

Vartotojo avataras
Notorious
Forumo dalyvis
Pranešimai: 2912
Užsiregistravo: 2009.12.30, 12:40 am
Auto: Legacy 05'
Valstybinis numeris: netelpa
Skype: agamicox
Mobilus: 353852487825
Miestas: Dublin, Ireland

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė Notorious » 2011.01.11, 11:16 pm

Taip, reiškia tą. Ir kas iš to? :] Nebepirkti? :]
Subaru Legacy 2.0 GL MT (2005) - patinka!
Subaru Forester 2.0 GL AT (1998) - pasiilgsiu iki naujo Foresterio

Vartotojo avataras
hipy
Forumo dalyvis
Pranešimai: 3612
Užsiregistravo: 2009.01.06, 2:31 pm
Auto: Subaru Forester Boxer Diesel
Miestas: Vilnius

Re: Naudotos mašinos pirkimas

Standartinė hipy » 2011.01.11, 11:25 pm

nu tai jei pardavejas suokia, kokia ledine masina kur pensininkas i baznycia vazinejo, o visi stiklai skirtingu metu ir tarpai tarp kebulo daliu nevienodi, tai tokia auto perzegnok ir dink, jei koks vienas stiklas kitu metu, atkreipk didesni demesi i ta auto sona ar kampa, jei nerandi priekabiu darbu kokybei (vistiek bus gavus i sona) tai bent jau pasiderejimui turesi argumenta ir tt. ir pan... pvz ka reiskia plautas variklis?.. nu tikrai ne tai kad variklis leidzia visus skyscius kuriuos tik gali, o tai kad pardavejas labai norejo but geras ir atidus pirkejui ir nublizgino vos apdulkejusi motora, prabegusi vos 120kkm... :-D :-D :-D pasitelkit logika ponai...

Skelbti atsakymą