dealeris rašė:Važiavau su ne viena mašina ir nelygiose fūros vėžėse abs'as tikrai pasimeta ir kartais neleidžia stabdyt, bent 3 kartus įsitikinau Kaune Raudondvario pl., bet tik vienas buvo pavojingas.
Pirmoje situacijoje grybas gavosi tame, kad sugalvojau lenkti, bet ne norėjime prisistabdyti, nes pristabdyti man neleido abs'as ir poto per didesnius kelio nelygumus mašina pradėjo slysti. Jeigu būčiau pradėjęs slyst dėl to, kad stabdį paspaudžiau nesiginčyčiau, bet slydau dėl per didelio greičio ir nelygumų kelyje. Protingiausias dalykas manau buvo prisistabdyti žemesniu bėgiu, bet tuo metu nepagalvojau.
Nu va, kaip šaunu. Pasirodo, kad dėl pirmo punkto ABS kaip ir nekaltas. Žiūrim antrą. ABS yra skirtas tam, kad stabdžiai neblokuotų ratų ir neleistų jiems slysti. Staigiai stabdant slydimas vis tiek būna, bet jis minimalus, teskaičiuojamas keliolika cm. ABS visada žiūri, kokie yra ratų greičiai, ir spaudžiant stabdžius jis koreguoja tada tuos greičius, kad būtų kuo lygesni tarp ratų. Jei mato, kad viename rate greitis skiriasi nuo kitų ir tuo metu yra nuspaustas stabdis, jis tai supranta kaip stabdymą, ir atleidžia lėtesnį ratą, stipriau blokuoja greitesnius. Provėžos ABS veikimui gali nebent įtakot tik tuom, kad ratai "gauna" didesnį įveržimą, ir jie tada labiau stabdo. Bet tokia idėja atėjo tik po keliolikos minučių mąstymo... Kelio nelygumai, duobės irgi galbūt įtakos tik tuom, kad blokuos skrendantį ratą, po to atblokuos, blokuos kitus ir t.t. Bet vėl čia tik teorija.