Puslapis 11 iš 13
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 9:31 am
Virgis75
dealeris rašė:Pats važinėju be ABS, turėjau dvi pavojingas avarines situacijas per abs, tada atjungiau fiškę nuo vieno rato ir pradėjau važinėt be šito "patogumo"....
Kažkokia nesąmonė dėl to ABS veikimo... Antru atveju labiau panašu į ABS daviklių gedimą, kai kažkuris daviklis pradeda rodyti blogą greitį, ir tada ABS stengiasi suvienodinti tuos greičius. Variantas, kad ir pats kompas durniuoja su tais greičiais, bet nemeta klaidos. Nes nelabai įsivaizduoju, koks turi būti kelio nelygumai, kad dėl to pradėtų veikti ABS.
Pirmoje situacijoje tiesiog gavosi grybas dėl slidumo ir nepatyrimo, t.y. atleidai gazą, mašina palinko į priekį, o dar ir stabdyt sumastei.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 11:59 am
dealeris
Važiavau su ne viena mašina ir nelygiose fūros vėžėse abs'as tikrai pasimeta ir kartais neleidžia stabdyt, bent 3 kartus įsitikinau Kaune Raudondvario pl., bet tik vienas buvo pavojingas.
Pirmoje situacijoje grybas gavosi tame, kad sugalvojau lenkti, bet ne norėjime prisistabdyti, nes pristabdyti man neleido abs'as ir poto per didesnius kelio nelygumus mašina pradėjo slysti. Jeigu būčiau pradėjęs slyst dėl to, kad stabdį paspaudžiau nesiginčyčiau, bet slydau dėl per didelio greičio ir nelygumų kelyje. Protingiausias dalykas manau buvo prisistabdyti žemesniu bėgiu, bet tuo metu nepagalvojau.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 12:38 pm
Virgis75
dealeris rašė:Važiavau su ne viena mašina ir nelygiose fūros vėžėse abs'as tikrai pasimeta ir kartais neleidžia stabdyt, bent 3 kartus įsitikinau Kaune Raudondvario pl., bet tik vienas buvo pavojingas.
Pirmoje situacijoje grybas gavosi tame, kad sugalvojau lenkti, bet ne norėjime prisistabdyti, nes pristabdyti man neleido abs'as ir poto per didesnius kelio nelygumus mašina pradėjo slysti. Jeigu būčiau pradėjęs slyst dėl to, kad stabdį paspaudžiau nesiginčyčiau, bet slydau dėl per didelio greičio ir nelygumų kelyje. Protingiausias dalykas manau buvo prisistabdyti žemesniu bėgiu, bet tuo metu nepagalvojau.
Nu va, kaip šaunu. Pasirodo, kad dėl pirmo punkto ABS kaip ir nekaltas. Žiūrim antrą. ABS yra skirtas tam, kad stabdžiai neblokuotų ratų ir neleistų jiems slysti. Staigiai stabdant slydimas vis tiek būna, bet jis minimalus, teskaičiuojamas keliolika cm. ABS visada žiūri, kokie yra ratų greičiai, ir spaudžiant stabdžius jis koreguoja tada tuos greičius, kad būtų kuo lygesni tarp ratų. Jei mato, kad viename rate greitis skiriasi nuo kitų ir tuo metu yra nuspaustas stabdis, jis tai supranta kaip stabdymą, ir atleidžia lėtesnį ratą, stipriau blokuoja greitesnius. Provėžos ABS veikimui gali nebent įtakot tik tuom, kad ratai "gauna" didesnį įveržimą, ir jie tada labiau stabdo. Bet tokia idėja atėjo tik po keliolikos minučių mąstymo... Kelio nelygumai, duobės irgi galbūt įtakos tik tuom, kad blokuos skrendantį ratą, po to atblokuos, blokuos kitus ir t.t. Bet vėl čia tik teorija.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 12:48 pm
Eimazz555
Virgis75 rašė:
Nu va, kaip šaunu. Pasirodo, kad dėl pirmo punkto ABS kaip ir nekaltas. Žiūrim antrą. ABS yra skirtas tam, kad stabdžiai neblokuotų ratų ir neleistų jiems slysti. Staigiai stabdant slydimas vis tiek būna, bet jis minimalus, teskaičiuojamas keliolika cm. ABS visada žiūri, kokie yra ratų greičiai, ir spaudžiant stabdžius jis koreguoja tada tuos greičius, kad būtų kuo lygesni tarp ratų. Jei mato, kad viename rate greitis skiriasi nuo kitų ir tuo metu yra nuspaustas stabdis, jis tai supranta kaip stabdymą, ir atleidžia lėtesnį ratą, stipriau blokuoja greitesnius. Provėžos ABS veikimui gali nebent įtakot tik tuom, kad ratai "gauna" didesnį įveržimą, ir jie tada labiau stabdo. Bet tokia idėja atėjo tik po keliolikos minučių mąstymo... Kelio nelygumai, duobės irgi galbūt įtakos tik tuom, kad blokuos skrendantį ratą, po to atblokuos, blokuos kitus ir t.t. Bet vėl čia tik teorija.
Vaziavimas per nelygu kelia ABS'ui yra didelis nesusipratimas, jis grynai stabdant atleidzia ratus nes jie sokinedami per duobes skrenda ore ir tik labai mazai liecia kelio danga. Tai galima sakyti kad zvyruotoj, ant suspausto sniego/ledo ir smulkiai duobetoj dangoj ABS padaro tik meskos paslauga.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 12:50 pm
dealeris
Jei mato, kad viename rate greitis skiriasi nuo kitų ir tuo metu yra nuspaustas stabdis, jis tai supranta kaip stabdymą, ir atleidžia lėtesnį ratą, stipriau blokuoja greitesnius.
Čia tu jau pasakoji apie ESP kai kiekvieną ratą sistema valdo atskirai.
Pirmas variantas neatpuola, nes be abs būčiau sėkmingai prisistabdęs ir nenuslydęs dėl greičio.
Beja radau šiek tiek literatūros.
http://milvis.lt/automobilines-elektron ... s-asr-dsr/" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Ir su ir be ABS yra daug pliusų ir minusų ir čia reikia rinktis pagal tai kas patinka ir tinka vairuotojui.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 12:54 pm
Eimazz555
Va cia tikrai, kad trumpai ir aiskiai :mad:
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 1:33 pm
Virgis75
dealeris rašė:Jei mato, kad viename rate greitis skiriasi nuo kitų ir tuo metu yra nuspaustas stabdis, jis tai supranta kaip stabdymą, ir atleidžia lėtesnį ratą, stipriau blokuoja greitesnius.
Čia tu jau pasakoji apie ESP kai kiekvieną ratą sistema valdo atskirai.
Pirmas variantas neatpuola, nes be abs būčiau sėkmingai prisistabdęs ir nenuslydęs dėl greičio.
Beja radau šiek tiek literatūros.
http://milvis.lt/automobilines-elektron ... s-asr-dsr/" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Ir su ir be ABS yra daug pliusų ir minusų ir čia reikia rinktis pagal tai kas patinka ir tinka vairuotojui.
O kaip manai, pagal ką ABS mato, kuris ratas kokiu greičiu važiuoja? Pagal vėjo greitį? ESP sistema ne tik žiūri ratų greičius, bet dar joje yra ir akseleratoriaus pedalo daviklis, vairo padėties daviklis, apkrovos daviklis (G sensor), stabdžių daviklis ir pan.
Dėl nelygaus, duobėto kelio sutinku tik toje vietoje, jei važiuojama tokiu greičiu, kai ratai nebespėja sugrįžt atgal ir peršokinėja duobutes. Ir jei ratas didesnę laiko dalį praleidžia ore, nei kad ant pagrindo, reikia giliai susimastyt apie situacijų supratimo adekvatumą... Čia kalbu apie standartinį vairavimą, nekalbu apie offroudus ar ralio varžybas.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 1:39 pm
dealeris
Standartinis ABS'as nestabdo vieno ar kito rato atskirai, jeigu kuris nors ratas stoja ne tokiu pat greiču išsijungia visų ratų stabdymas ir gaunasi pedalo atmušimas, nors be abs'o galėtum sėkmingai stabdyti nors ir ratai šokinėja per duobes. Pripažink, kad ABS nėra tobulybė, jis didelis pliusas daugumai vairuotojų ir situacijų, bet kai kur gali stipriai pakenkti, nes atima iš vairuotojo stabdžių valdymą.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 1:39 pm
Eimazz555
Virgis75 rašė:
O kaip manai, pagal ką ABS mato, kuris ratas kokiu greičiu važiuoja? Pagal vėjo greitį? ESP sistema ne tik žiūri ratų greičius, bet dar joje yra ir akseleratoriaus pedalo daviklis, vairo padėties daviklis, apkrovos daviklis (G sensor), stabdžių daviklis ir pan.
Dėl nelygaus, duobėto kelio sutinku tik toje vietoje, jei važiuojama tokiu greičiu, kai ratai nebespėja sugrįžt atgal ir peršokinėja duobutes. Ir jei ratas didesnę laiko dalį praleidžia ore, nei kad ant pagrindo, reikia giliai susimastyt apie situacijų supratimo adekvatumą... Čia kalbu apie standartinį vairavimą, nekalbu apie offroudus ar ralio varžybas.
Tai taip, ESP kaip ir ABS ima signalus is ratu, bet pries tai rasei kad ABS esant reikalui atleidzia stabdzius ir uzspaudzia, tai noriu pataisyti kad jis TIK atleidzia juos, tokia funkcija kaip uzspaudimas jis neatlieka.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 1:44 pm
Virgis75
Eimazz555 rašė:Virgis75 rašė:
Tai taip, ESP kaip ir ABS ima signalus is ratu, bet pries tai rasei kad ABS esant reikalui atleidzia stabdzius ir uzspaudzia, tai noriu pataisyti kad jis TIK atleidzia juos, tokia funkcija kaip uzspaudimas jis neatlieka.
Nu taip, užspaudžia stabdžius nuspaustas stabdžių pedalas. Veikia solenoidas, kuri ir reguliuoja, ar atleisti ratą, ar praleisti stabdžių pedalo jėgą ir stabdyt ratą. Gal ne iki galo išsisakiau :sorry: ...
Ką tik išskaičiau, kad pats ABS modulis ir sukuria slėgį, ir jį mažina...
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 5:21 pm
jaroslavas
ten gerai parašyta, nuorodoje, ir vienas dalykas idomus yra - avarijos atvėju jei buvo ABS atijungtas jus negausite draudimo išmokos
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 5:41 pm
dealeris
Teko girdėti, kad draudimas nepadengė avarijos išlaidų dėl to, kad mašina buvo prikrauta daiktų ir jie viršijo numatytą pakrovimo srovį ar kažkas tokio. Šiaip dėl daug dalykų draudimas gali nemokėti, tik esmė, kad niekas netikrina.
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 5:50 pm
hipy
draudimas gali nemoket tik tuo atveju, jei kazkoks neleistinas faktorius buvo avarijos priezastis, o tai dar reikia irodyt...
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 5:53 pm
Virgis75
Mano švogeris vokietis tikras. Norėjo savo Audi80 keisti pavarų dėžę. Ir ieškojo būtent tokios, kokia priklauso, kitokios nenorėjo, nes pasak jo, draudimo išmokos negautų, jei būtų avarija...
Re: STABDYMAS su/be ABS
Parašytas: 2011-03-14, 5:54 pm
hipy
taip ir gimsta legendos...