Puslapis 1 iš 5
Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-19, 10:23 pm
jaroslavas
pas mane ratlankis nuo Škodos su centrinė skylė apiec 57.5 mm, o Forikui eina 56.1 mm. Ar reikia dėti žiedus, kad neliktu tarpo? Ir kur tai daro Vilniuje? (kiek žinau tokio storio , apie 0.7 mm, žiedu nepadarys tai dar reikia kad nutekintu, padidintu skylės diametra)
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-19, 11:16 pm
goild
jaroslavas rašė:pas mane ratlankis nuo Škodos su centrinė skylė apiec 57.5 mm, o Forikui eina 56.1 mm. Ar reikia dėti žiedus, kad neliktu tarpo? Ir kur tai daro Vilniuje? (kiek žinau tokio storio , apie 0.7 mm, žiedu nepadarys tai dar reikia kad nutekintu, padidintu skylės diametra)
As dariausi ,nuo audes ratus pratekino ir idejau ziedus -sedi mirtinai ,paskambek papasakosiu
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-19, 11:36 pm
vicinas
maziau raliuok,uzteks ir verzliu centravimo

Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 7:30 am
jaroslavas
Faktas toks - duobė ir nusimuša centravimas ir kaip suprantu tai nesveika varžtams
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 9:19 am
evilkas
jaroslavas rašė:Faktas toks - duobė ir nusimuša centravimas ir kaip suprantu tai nesveika varžtams
Sakiau žodžiu ir čia parašysiu. Fiziškai tai neįmanoma. Nu pats pagalvok, kaip gali nusimušti centravimas priveržto ratlankio. Gaikės juk ten konusinės, taip išcentruoja, kad niekur negali pajudėti net stipriai neprivežtos.
Turi LINKTI VISOS PENKIOS ŠPILKOS . O nei jau gausi tikį smūgį, kad visos penkios špilkos linktų, tai manau, kad stebulė turėtų greičiau sulinkt ar guolis sutrūkt. Jau nekalbant apie kokį aliumininį ar plastikinį žiedą, kurie būna 90% ratlankių.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 9:45 am
Arturas
Ir as nelabai sprantu, kokiu greiciu reikia dauzytis per duobes, kad ratai issicentruotu

Vazinejau ir su 3 prisuktais varztais be jokiu problemu

Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 10:43 am
SubaruLT
As su pergrestom skilem vaznejau, kur tik 2 varstai orginalus, ir tai nepastebejau nieko blog.
O Jei jau bijai kad ratai issicentruos, tai gali ir suvedimas pabegt po kiekvienos duobes

Seip, teoriskai, paprastas varstas isikisa i skile kuri didesne, ir kai ji uzverzi niekas nejuda, nors tarp varsto ir sieneliu yra tarpas, ir nejuda del priversto varsto sudarytos trinties. O cia, kaip minejo, konusiniai varstai, nera jokiu tarpu, +trintis priima daug jegos.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 10:50 am
Icagel
Paklausęs forumo dalyvių, kurie sakė kad nieko blogo, prieš žiemą įsigijau Golfo skardinukus savo Outbackui su per didele centrine skyle. Žiemą prasukau tikrai labai daug km, tiek žvyrkeliu, tiek duobėtomis LT miestų gatvėmis. Žiemą turėjau 5-6 tikrai stiprius smūgius į "geras" duobes... bet niekas neišsimušė ir neišsibalansavo. Baimės važinėjant buvo, bet viskas atlaikė. Todėl dabar važinėju ramia galva, kad sprendimas pasiteisino.
Gal man pasisekė, gal smūgiai nebuvo tie, kurie išmuštų iš vietos.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 11:00 am
tomazas555
Tai kai jau tokias duobes pagauni, pirmiau vairas pabega i sona ir gali suvedima per naujo daryt o neieskot slieku kur ju nera

Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 12:28 pm
jaroslavas
Na Melgoje vienareikšmiškai - reikia žiedu, kalbėjau su Gorbu ir jis vež tekinimui su žiedu istatimu, servise pasakė butinai. Gaunasi taip - dauguma specialistu sako reikia, dauguma vairuotoju kad ne butina. Kur tiesa? Tiesa net Melgos vienas darbuotojas minėjo kad važinėja net su 2 mm skirtumu ir nieko nesidaro (pas mane 1 mm pagal diametra). Dar labiau susipainiojau.
Tai dabar man padaris iš ner.pl. juostos žiedus kurios 0.5 mm storis ir kokiu 30 mm ilgio (kad atsiremtu i išorinius bortelius). Žiurėsiu kas gausis
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 12:51 pm
evilkas
jaroslavas rašė:Na Melgoje vienareikšmiškai - reikia žiedu, kalbėjau su Gorbu ir jis vež tekinimui su žiedu istatimu, servise pasakė butinai. Gaunasi taip - dauguma specialistu sako reikia, dauguma vairuotoju kad ne butina. Kur tiesa? Tiesa net Melgos vienas darbuotojas minėjo kad važinėja net su 2 mm skirtumu ir nieko nesidaro (pas mane 1 mm pagal diametra). Dar labiau susipainiojau.
Tai dabar man padaris iš ner.pl. juostos žiedus kurios 0.5 mm storis ir kokiu 30 mm ilgio (kad atsiremtu i išorinius bortelius). Žiurėsiu kas gausis
Jaroslavai, o nuo kada vosokiose Melgose ar siaip kokiose imonese eiliniais darbininkais dirba specialistai?
Dauguma ju tai paprasciausi vaikezai, kuriuos pasamde is gatves, parode ka reikia daryti, pasake ka sakyti ir dirba uz minimumus. DAuguma ju net nebaige nieko su automobilizmu susijusio.
Taip, pagal visus reikalavimus turi viskas ten tiksliai atitikti, bet kiekvienas kas bent klazkiek susipazines su mechanika, medziagu atsparumais ir kitais su tuo susijusiais dalykais, pasakys, kad sioje situacijoje jokio apciuopiamo skirtumo nebus. Yra ten ziedas, nera jo ar isvis tiksliai skyle atitinka. Jei bus nepriverzti varztai, kad ratlankis kazkiek judes, tai bet koki zieda ar netgi tikslia skyle isbalados per kelias minutes.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 1:02 pm
blukas
Dėl centrinės skylės ar varžtų centravimo vienareikšmiškos nuomonės nėra net autosporte (čia kalbu apie LT lygį, bent jau tą, su kuriuo buvau kiek arčiau susipažinęs prieš ~10 metų) dalis rėkia kad centrinės skylės centravimas yra nebūtinas, kiti rėkia atvirkščiai.
Aš pats kelis metus pravažinėjau su WRX be centravimo žiedų įvairiuose greituminiuose slalomuose, SK Versmės krosuose ir kitur, kur apkrovų ir smūgių važiuoklei pakakdavo. Neturėjau dėl to jokių problemų.
Manau čia dar reikia įvertinti tokius faktorius, kaip varžtų konusas ir ratlankių skylių geometrija bei jų atitikimas vienas kitam.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 1:30 pm
vidmukas
o tai nelengviau parduoti tuos ratlankius. ir nuspirkti normalius subarinius? ir baigsis visos bėdos

Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 1:46 pm
evilkas
Jonas6x6 rašė:principialiai skiriasi, kai ratas tvirtinamas varžtais ir kai veržlėm.
Kai veržlėm, centravimo žiedai nebūti (iki 200km/h. Virš jau įtakoja bet kas)
Kai varžtais - kaip BMW/MB - centravimo skylė geriau kad atitiktų, nes kitaip ištampo varžtus iš stebulės
Ir tai tik kol priverži, tam kad nebutų persikreipę varžtai. Beja, jei varžtai pesikreipę, tada gavęs smūgų gali šiek tiek atsilaisvinti. Be pas Subaru juk ne varžtai o špilkos. kurios neturi laisvumo nei šoninėmis, nei jokiomis kitomis kryptimis, taigi sukant išcentruoja savaime.
Re: Ratlankio centr. skylės žiedai
Parašytas: 2012-04-20, 2:08 pm
Eimazz555
Is esmes, centrine skyle yra tam, kad kelyje nuleidus ratui boba ar koks distrofikas galetu pasikeisti rata ir ji prisukti savom laibom letenom ir jis nenuleks. Be centrines skyles neprisukus rata gali isbaladot tiek ir subarinius tiek ir dzipinius varztus ar spilkas. Bet jeigu verzi normaliai ir reikiama jega, tai puikiai su varztais issicentruoja ir reikia labai dideles jegos, kad nutrauktu juos (isskyrus fordu spilkas, kurios padarytos is sudo vasko)
Esu mates kad net traktoriuose ir kombainuose nera centravimo, ratas uzsimauna ant spilku ir jis prisiuka, o laiko tos spilkos 10-20 tonu ir neketina trukti ar deformuotis.
Mano manymu nera ko cia viduriuoti del ju ir ieskoti smegenu ten kur ju nera.