Jonas6x6 rašė:Kai žmonės turbo varikliams kelia slėgį (galingumą), meistras, atliekantis tuos darbus, visada klausia apie automobilio techninę būklę. Jei kyla neaiškumų dėl kažkurių mazgų patikimumo, visada juos reikia pašalinti prieš atliekant tiuningo darbus.
Dedant dujas, niekas nieko neklausia, nes tai atrodo kaip ir savaime aišku - juk žmogus lyg ir prižiūri savo mašiną, ji turi būti ir yra techniškai tvarkinga .
Rolio atvejis - neišimtis.
Kažkas kažkada keitė babiną ir žvakes. Tarpus paliko kaip ir buvo iš parduotuvės - 1.1, nors subarui priklauso 0.8.
Rolis kažkiek važinėjo etanoliu, kuris taip pat sunkiau užsidega. Didesnis (per didelis) žvakės tarpas sąlygoja didesnį apkrovimą babinai, nes automatiškai sukyla pramušimo įtampa. Kaip žinia, subaru nuo 1999m babinos ne pačios patikimiausios. Na bet tai nurašykim naudotai detalei, kuriai garantijos niekas nesuteikia.
Taigi, ilgą laiką kankinant babiną su per dideliu žvakių tarpu, dar pavažinėjus etanoliu, po to su dujomis (kurios taip pat sunkiau užsidega nei benzas, bet joms uždegti didesnės pramušimo įtampos nereikia, čia kažkas ne taip nuklausyta), ji galų gale numirė. Važinėjant trimis cilindrais, į duslintuvą per neveikiančio cilindro vožtuvus pritekėjo daug kuro - tiek benzo, tiek dujų. Bet kokiam kure yra daug įvairių priemaišų: dervų, parafinų ir t.t., kurios užnešė liambda zondą. Būtų tai turbo variklis - duslintuve daug daugiau karščio, galbūt taip ir nebūtų atsitikę, tačiau tai atmosferikas.
Taigi, rezultate po ilgų ieškojimu rasta, kad plačiajuostis zondas (ne pas visus toks stovi), iš pažiūros veikiantis, tačiau raportuoja per mažas reikšmes. Taip pat rasta, kad oro sklendė labai stipriai buvo užsinešusi suodžiais. Tai EGR darbas. Bet čia jau nieko nepadarysi, ekologijos vardan EGR'as varo tepalo garus dar kartą sudeginti ir taip jau yra.
Taigi, naudota babina vidutiniškai apie 250Lt, naudotas plačiajuostis zondas panašiai tiek pat. Ir visa tai dėl ko? Nes laiku nesureaguota į check engine.
Dėl ko gali mašina gesti darant būtent dešinį posūkį - man labai keista. Būtų tai pirmos/antros kartos dujinė įranga - sakyčiau išcentrinė jėga pastumia membraną. Bet čia, kur vidinis slėgis virš baro, nelabai realu. Na bet tarkim galima tai galbūt susieti su reduktoriaus montavimo padėtimi.
Mintys, kad eksploatuojant auto dujomis jame privalo būti benzo - tai natūralu, juk užvedimas vykdomas benzinu. Važinėti tuščiu baku draudžiama, nes garantuotai sudegs siurbliukas. Papildomas svoris bagažinėje - na tai o kur kitur pilti tas daujas?

Šie dalykai suprantami kaip tėve mūsų arba kaip rytinė kava, man keista kaip jie gali būti kažkam neaiškūs.
Vat papildomo svorio įtaka suvedimui - čia jau klausimas jautrumo. Ta prasme vieni žmonės tą jaučia, kiti ne. Dauguma nejaučia. Kokie 9/10. Bet tam 1% visada būna išskirtinis dėmesys ir pagalba derinant parametrus.
Tech. apžiūros kaina vietoj 42Lt pakyla iki 72. Kas du metus.
Apibendrinant, skaičiai BET KURIUO ATVEJU labai paprasti:
Imant vidurkį liftuoto automato foriko su didesniais ratais
14Ltr benzo ir
16ltr dujų
Įrangos kaina - vidutiniškai 2300Lt.
Dujų kaina šiai dienai (2012 05 06, Statoile) 2,34/ltr
Benzo kaina šiai dienai (2012 05 06, Statoil) 5,01/ltr.
Važiuojant į metus apie 20.000Km:
benzui išleisite 14,000Lt
dujoms išleisite 7,600Lt
suskaičiavus papildomas išlaidas - įrangos kaina 2300Lt, galimus papildomus remontus, įskaitant vožtuvų reguliavimą - 1000Lt, turim 3300Lt.
Sumoje 7600 + 3300Lt =
10900Lt dujomis vs.
14000Lt benzu.
Pridėkim brangų vožtuvų reguliamą, jei tai 2,5 turbo arba H6 nuo 2004 - ~1500Lt kas 50,000Km, taigi kas 1,5 metų:
Sumoje 7600 kuras + 2300 įranga + 750 vožtuvai kas pusantrų metų + 1000 remontai =
11.650Lt vs.
14.000Lt benzu.
Na, kaip didelį trūkumą paminėčiau laiko gaišimą kol auto remontuojamas. Bet tarkim pas mane visada klientas gauna vieną iš (šiai dienai) 5 pakaitinių mašinų.